Pregled bibliografske jedinice broj: 1136943
Koncept multikulturalnosti u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Koncept multikulturalnosti u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 19 (2021), 2; 331-343 doi:10.31192/np.19.2.7 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1136943 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koncept multikulturalnosti u sustavu ranog i
predškolskog odgoja i obrazovanja
(The Concept of Multiculturalism in the System of
Early Childhood Education)
Autori
Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Visković, Ivana ; Bouillet, Dejana
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 19
(2021), 2;
331-343
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kulturno primjerena pedagogija ; multikulturalnost ; rani i predškolski odgoj i obrazovanje
(culturally relevant pedagogy ; early and preschool education ; multiculturalism.)
Sažetak
Kulturalna raznolikost suvremenih društava odražava se na raznolikost identiteta djece rane i predškolske dobi, pa multikulturalnost kurikula i odgojnoobrazovnih procesa postaje važno svojstvo odgojno-obrazovnih ustanova. Cilj ovoga rada je prikazati i obrazložiti sastavnice znanstveno utemeljenog koncepta multikulturnog odgoja i obrazovanja u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (RPOO), na temelju analize postojećih istraživanja i relevantne literature. Riječ je o polazištu, sadržaju i ishodima RPOO koji obuhvaćaju sve sastavnice kurikula. Prepoznatljive su u primjeni kulturno primjerene pedagogije putem usmjerenosti prema identitetu i postignućima djece, razvoju primjerenih odnosa odgojitelja, djece i roditelja te afirmaciji ravnopravnosti i izvrsnosti sve djece. Podrazumijeva holistički pristup odgoju i obrazovanju koji je usklađen s razvojnim, kulturalnim i ostalim karakteristikama svakog djeteta i smatra se važnim mehanizmom unaprjeđivanja inkluzivnih vrijednosti pojedinaca, zajednica i društva u cjelini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2019-04-2011 - Modeli odgovora na odgojno-obrazovne potrebe djece izložene riziku socijalne isključenosti u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (MORENEC) (Bouillet, Dejana, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus