Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1136939

Pedagoška deontologija i koncept dužnosti


Lukaš, Mirko; Cikovac, Dean
Pedagoška deontologija i koncept dužnosti // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 19 (2021), 2; 391-404 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1136939 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagoška deontologija i koncept dužnosti
(The Idea of Pedagogical Deontology Based on the Concepts of Duty)

Autori
Lukaš, Mirko ; Cikovac, Dean

Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 19 (2021), 2; 391-404

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
deontologija, dužnost, moral, odgojitelj, profesija
(deontology, duty, morality, upbringing, profession)

Sažetak
Rad donosi mogućnosti utemeljenja pedagoške deontologije razmatrajući tri različita filozofska koncepta putem kojih se etičkim diskursom odgojno- obrazovnoj djelatnosti naglašava trajna potreba moralnog odgojnog djelovanja. Navedenim stajalištem ukazuje se na snažnu potrebu aktualiziranja, njegovanja i razvijanja moralne svijesti odgojno-obrazovnih djelatnika koja se u odgojnom procesu posreduje odgajaniku kao moralna spoznaja i iskustvo. Deontološki pristup u pedagoškoj djelatnosti uključuje posjedovanje i poštovanje profesionalne dužnosti odgojitelja u odnosima prema odgajaniku, ostalim čimbenicima odgojne djelatnosti i prema cjelokupnoj profesiji. Rad prezentira tri različita filozofska koncepta ideje dužnosti predstavljena u radovima Marka Tulija Cicerona, Immanuela Kanta i Jeremyja Benthama. Analizom autorovih promatranja i odrednica ideje dužnosti mogu se odrediti smjernice za suvremeni pristup poželjnog moralnog odgojnog djelovanja. Rad ideju dužnosti promatra kao obvezu, odgovornost i svijest odgojno- obrazovnih djelatnika koji svojim postupcima i izjavama djeluju na cjelovit razvitak osobnosti odgajanika. Stoga odgojno-obrazovni proces uz razvitak nužno mora djelovati i na zaštiti odgajanika od mogućih štetnih utjecaja koji se svakodnevno pojavljuju kao moralno upitni i odgojno neprihvatljivi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Mirko Lukaš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lukaš, Mirko; Cikovac, Dean
Pedagoška deontologija i koncept dužnosti // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 19 (2021), 2; 391-404 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Lukaš, M. & Cikovac, D. (2021) Pedagoška deontologija i koncept dužnosti. Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 19 (2), 391-404.
@article{article, author = {Luka\v{s}, Mirko and Cikovac, Dean}, year = {2021}, pages = {391-404}, keywords = {deontologija, du\v{z}nost, moral, odgojitelj, profesija}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, volume = {19}, number = {2}, issn = {1334-2312}, title = {Pedago\v{s}ka deontologija i koncept du\v{z}nosti}, keyword = {deontologija, du\v{z}nost, moral, odgojitelj, profesija} }
@article{article, author = {Luka\v{s}, Mirko and Cikovac, Dean}, year = {2021}, pages = {391-404}, keywords = {deontology, duty, morality, upbringing, profession}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, volume = {19}, number = {2}, issn = {1334-2312}, title = {The Idea of Pedagogical Deontology Based on the Concepts of Duty}, keyword = {deontology, duty, morality, upbringing, profession} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font