Pregled bibliografske jedinice broj: 1136892
Istraživanje zadovoljstva korisnika visokoškolske knjižnice
Istraživanje zadovoljstva korisnika visokoškolske knjižnice // Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, 9 (2021), 1; 97-117 doi:10.31784/zvr.9.1.6 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1136892 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje zadovoljstva korisnika visokoškolske knjižnice
(Customer satisfaction research with library in higher education)
Autori
Grakalić Plenković, Sanja ; Raspor Janković, Sanja
Izvornik
Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka (1848-1299) 9
(2021), 1;
97-117
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
zadovoljstvo korisnika ; kvaliteta knjižnične usluge ; ocjenjivanje knjižničnih usluga ; visokoškolska knjižnica ; kvantitativna analiza
(customer satisfaction, library service quality, evaluation of library services, academic library, quantitative analysis)
Sažetak
Ocjenjivanje knjižničnih usluga najobjektivniji je način uvida u organizaciju i rad knjižnice. Svrha ovog istraživanja bila je istražiti zadovoljstvo korisnika knjižničnih usluga. U tu je svrhu provedeno prikupljanje primarnih podataka na primjeru Knjižnice Veleučilišta u Rijeci. Podaci su prikupljani tehnikom anketiranja. Upitnik za prikupljanje podataka sastojao se od šest dijelova: važnost knjižničnih usluga, zadovoljstvo pojedinom knjižničnom uslugom, uvjeti rada u knjižnici, ukupno zadovoljstvo korisnika knjižnice, lojalnost korisnika knjižnice i profil ispitanika. Uzorak čine studenti preddiplomskih i specijalističkih diplomskih stručnih studija, a podaci su prikupljeni u razdoblju od siječnja do studenoga 2020. godine. U analizi prikupljenih podataka korištene su metode deskriptivne statistike, t-test i regresijska analiza. Rezultati deskriptivne analize pokazali su orijentiranost korisnika knjižničnom osoblju, preko kojeg se najčešće informiraju o radu Knjižnice. Pronalazak literature najvažnija je knjižnična usluga. Ukupno zadovoljstvo korisnika knjižnice ocijenjeno je prosječnom ocjenom 4, 55, što pokazuje visok stupanj zadovoljstva uslugama u promatranoj knjižnici. Na temelju provedenog t-testa moguće je zaključiti da korisnici knjižnice koji studiraju na različitim razinama studija imaju značajno različite stupnjeve zadovoljstva pojedinom knjižničnom uslugom, dok obje grupe slično ocjenjuju ukupno zadovoljstvo knjižnicom. Nadalje, postoji statistički značajna povezanost između zadovoljstva pojedinom knjižničnom uslugom i ukupnog zadovoljstva korisnika knjižnice. Također su značajno povezani ukupno zadovoljstvo i lojalnost korisnika knjižnice. Provedeno istraživanje pridonijelo je boljem razumijevanju stavova o knjižničnim uslugama, te je slijedom toga pokazalo niz prijedloga temeljem kojih Knjižnica može redefinirati poslovanje, uvjete rada i usluga i uskladiti ih s prijedlozima korisnika, a s ciljem poboljšanja razine zadovoljstva i postizanja pozitivnih namjera u ponašanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Rijeci
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)