Pregled bibliografske jedinice broj: 1136888
Promišljanja učitelja o odnosu kreativnosti i kritičkoga mišljenja na primjeru nastave lektire
Promišljanja učitelja o odnosu kreativnosti i kritičkoga mišljenja na primjeru nastave lektire, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Odsjek za učiteljski studij, Split
CROSBI ID: 1136888 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promišljanja učitelja o odnosu kreativnosti i
kritičkoga mišljenja na primjeru nastave lektire
(The attitude of primary school teachers towards
the relationship between creativity and critical
thinking during required reading lessons)
Autori
Vujević, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet, Odsjek za učiteljski studij
Mjesto
Split
Datum
12.07
Godina
2021
Stranica
57
Mentor
Odža, Ivana
Ključne riječi
kreativnost, kritičko mišljenje, lektira, čitanje
(creativity, critical thinking, reading lessons, required reading)
Sažetak
Kreativnost i kritičko mišljenje smatraju se veoma važnim kompetencijama u 21. stoljeću. Kompetencije su to koje se isprepliću te ovise jedna o drugoj. Ključno je poticati i razvijati navedene kompetencije od najranije dobi. Brojni su načini poticanja i razvijanja kreativnosti i kritičkoga mišljenja djece i mladih. Uz roditelje, veliku ulogu ima odgojno-obrazovni sustav. Provedenim istraživanjem željeli smo ispitati mišljenja i stavove učitelja razredne nastave o odnosu kreativnosti i kritičkoga mišljenja na primjeru nastave lektire s obzirom na godine radnoga staža. Kako bismo ostvarili navedeni cilj istraživanja upotrijebili smo kvalitativnu metodu istraživanja – polustrukturirani intervju. U ovome istraživanju sudjelovalo je četrnaest ispitanika iz različitih osnovnih škola. Trinaest ispitanika bilo je ženskoga spola, dok je jedan ispitanik bio muškoga spola. Također, ispitanici se razlikuju prema godinama radnoga staža (s manjim brojem radnoga staža do onih koji su pred mirovinom). Rezultati dobiveni istraživanjem pokazuju kako učitelji (bez obzira na godine radnoga staža) učestalo upotrebljavaju kreativni pristup lektiri te smatraju kako njime potiču razvoj kritičkoga mišljenja. Nadalje, ovim radom želimo osvijestiti važnost razvoja kreativnosti i kritičkoga promišljanja kroz čitanje školske lektire te potaknuti učitelje da obogate svoj pristup lektiri.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti