Pregled bibliografske jedinice broj: 1136838
Multidisciplinarni pristup u uključivanju roditelja djece s teškoćama pri određivanju primjerenog programa odgoja i obrazovanja
Multidisciplinarni pristup u uključivanju roditelja djece s teškoćama pri određivanju primjerenog programa odgoja i obrazovanja // Unapređenje kvalitete života djece i mladih : tematski zbornik / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2021. str. 575-585 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1136838 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Multidisciplinarni pristup u uključivanju roditelja
djece s teškoćama pri određivanju primjerenog programa
odgoja i obrazovanja
(Multidisciplinary approach in inclusion of parents
of children with disabilities in determination of
appropriate education program)
Autori
Veić, Vedrana ; Krampač-Grljušić, Aleksandra ; Jandrić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih : tematski zbornik
/ Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2021, 575-585
Skup
XII. Međunarodna naučno-stručna konferencija „Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
Mjesto i datum
Sunčana obala, Bugarska, 25.06.2021. - 27.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dijete s teškoćama u razvoju ; multidisciplinarni pristup ; određivanje primjerenog odgoja i obrazovanja
(child with developmental difficulties ; multidisciplinary approach ; determining appropriate method of education)
Sažetak
Određivanje primjerenog programa odgoja i obrazovanja predstavlja izazov koje uvelike ovisi o kvaliteti suradnje između stručnjaka, roditelja i djeteta kojemu se određuje primjereni program odgoja i obrazovanja. Suradnja između stručnjaka i roditelja poželjna je i neizbježna te utječe na obrazovni put djeteta. Cilj ovoga rada je prikazati važnost multidisciplinarnog pristupa u postupku određivanja primjerenog programa odgoja i obrazovanja. Brojni roditelji potvrđuju teškoće i nedovoljno kvalitetnu suradnju prilikom donošenja odluke o primjernom programu obrazovanja i obrazovanja za njihovo dijete. Dijagnostička obrada se odvija kroz multidisciplinarni pristup upravo iz razloga što ovakav pristup doprinosi kvalitetnoj dijagnostici i odluci o primjerenom programu odgoja i obrazovanja. Primjereni programi odgoja i obrazovanja učenika su: redoviti program uz individualizirane postupke, redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke, posebni program uz individualizirane postupke, posebni programi za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada uz individualizirane postupke, a ostvaruju se u: redovitome razrednom odjelu, dijelom u redovitome, a dijelom u posebnome razrednom odjelu, posebnome razrednom odjelu, odgojno- obrazovnoj skupini (NN, 24/2015). Pitanje je koje su usluge dostupne roditeljima djece s teškoćama u njihovim sredinama i koliko su roditelji i djeca uključeni u odluke koje se njih tiču. Multidisciplinarnim pristupom i timskim radom stručnjaka mogu se rano detektirati teškoće i tako povoljno utjecati na razvojne/obrazovne ishode. Cilj je minimaliziranje teškoća i unapređenje djetetovih kompetencija, povećanje funkcionalnosti ponašanja, ali i podrška obitelji. Multidisciplinarni pristup u odgojno- obrazovnom procesu najčešće podrazumijeva međusektorsku suradnju između stručnjaka različitih profila.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Klinički bolnički centar Osijek