Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1136602

Validacija i standardizacija hrvatske verzije ASQ-3 na uzorku djece u dobi od tri do pet godina


Velki, Tena; Romstein, Ksenija
Validacija i standardizacija hrvatske verzije ASQ-3 na uzorku djece u dobi od tri do pet godina // Paediatria Croatica, 65 (2021), 2; 95-101 doi:10.13112/PC.2021.15 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1136602 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Validacija i standardizacija hrvatske verzije ASQ-3 na uzorku djece u dobi od tri do pet godina
(Validation and standardisation of the Croatian version of ASQ-3 for children aged 3 to 5 years)

Autori
Velki, Tena ; Romstein, Ksenija

Izvornik
Paediatria Croatica (1330-1403) 65 (2021), 2; 95-101

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Validacija ; Rani Probir ; Norme ; Hrvatska
(Alidation ; Early screening ; Norms ; Croatia)

Sažetak
Upitnik dobi i razvojnih razina, 3. izdanje (ASQ-3) jedan je od najčešće primijenjenih mjernih instrumenata za rani probir djece koja pokazuju razvojna odstupanja. U praksi ga rabe odgojni i zdravstveni djelatnici. Cilj je istraživanja provesti validaciju i standardizaciju hrvatske verzije ASQ-3. U istraživanju je sudjelovalo 368 roditelja koji su procjenjivali djecu u dobi od tri do pet godina. Roditelji su popunili hrvatsku verziju upitnika ASQ-3. Provjerena je sadržajna i konstruktna valjanost, kao i unutrašnja pouzdanost. Utvrđene su norme na hrvatskom uzorku djece te je uspoređena prevalencija razvojnih odstupanja pri primjeni hrvatskih normi u odnosu na one originalne američke. Sadržajna valjanost je potvrđena suglasnošću triju nezavisnih stručnjaka (psiholog, pedijatar i specijalist rane intervencije) te je faktorskom analizom utvrđena umjerena konstruktna valjanost. Unutrašnja pouzdanost uglavnom je bila niska do umjerena, a posebice se niska pokazala za ljestvicu komunikacije te osobno i društveno područje. Norme su izračunate na temelju odstupanja ispod jedne standardne devijacije (blaži kriterij, suspektno razvojno kašnjenje), odnosno ispod dvije standardne devijacije (stroži kriterij, kritično razvojno kašnjenje). Rezultati pokazuju kako roditelji procjenjuju podjednak broj djece koja pokazuju razvojna kašnjenja (suspektne i kritične za razvojno kašnjenje) neovisno primjenjujemo li hrvatske ili originalne američke norme. Manja odstupanja pri primjeni različitih normi pronađena su samo na ljestvici komunikacije, gdje je utvrđen veći broj djece koja pokazuju razvojno kašnjenje (za obje skupine, suspektne i kritične za razvojno kašnjenje) kad primjenjujemo hrvatske norme u odnosu na američke. Iz navedenog možemo zaključiti kako se hrvatska verzija ASQ-3 pokazala obećavajućom kao test probira, iako su potrebne manje adaptacije kao i provjera ekološke i kriterijske valjanosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
NadSve-Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku-INGI-2015-29 - Promjena paradigme poučavanja u ranom djetinjstvu: konstruktivizam i razvojni pristup vs. biheviorističke strategije (Velki, Tena, NadSve ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ksenija Romstein (autor)

Avatar Url Tena Velki (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Velki, Tena; Romstein, Ksenija
Validacija i standardizacija hrvatske verzije ASQ-3 na uzorku djece u dobi od tri do pet godina // Paediatria Croatica, 65 (2021), 2; 95-101 doi:10.13112/PC.2021.15 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Velki, T. & Romstein, K. (2021) Validacija i standardizacija hrvatske verzije ASQ-3 na uzorku djece u dobi od tri do pet godina. Paediatria Croatica, 65 (2), 95-101 doi:10.13112/PC.2021.15.
@article{article, author = {Velki, Tena and Romstein, Ksenija}, year = {2021}, pages = {95-101}, DOI = {10.13112/PC.2021.15}, keywords = {Validacija, Rani Probir, Norme, Hrvatska}, journal = {Paediatria Croatica}, doi = {10.13112/PC.2021.15}, volume = {65}, number = {2}, issn = {1330-1403}, title = {Validacija i standardizacija hrvatske verzije ASQ-3 na uzorku djece u dobi od tri do pet godina}, keyword = {Validacija, Rani Probir, Norme, Hrvatska} }
@article{article, author = {Velki, Tena and Romstein, Ksenija}, year = {2021}, pages = {95-101}, DOI = {10.13112/PC.2021.15}, keywords = {Alidation, Early screening, Norms, Croatia}, journal = {Paediatria Croatica}, doi = {10.13112/PC.2021.15}, volume = {65}, number = {2}, issn = {1330-1403}, title = {Validation and standardisation of the Croatian version of ASQ-3 for children aged 3 to 5 years}, keyword = {Alidation, Early screening, Norms, Croatia} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font