Pregled bibliografske jedinice broj: 1136598
Digitalne publike vijesti u Hrvatskoj 2017.-2021.
Digitalne publike vijesti u Hrvatskoj 2017.-2021.. Zagreb: Centar za istraživanje medija i komunikacije Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, 2021 (ostalo)
CROSBI ID: 1136598 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalne publike vijesti u Hrvatskoj 2017.-2021.
(Digital news audiences in Croatia from 2017 to 2021)
Autori
Vozab, Dina ; Peruško Zrinjka
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, ostalo, strucna
Izdavač
Centar za istraživanje medija i komunikacije Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2021
Stranica
50
ISBN
978-953-8174-12-4
Ključne riječi
digitalne vijesti, publike
(digital news, audiences)
Sažetak
Reutersov institut za istraživanje novinarstva Sveučilišta u Oxfordu provodi najveće komparativno istraživanje o upotrebi vijesti u digitalnom medijskom okruženju. Prva analiza 2012. godine uključila je pet zemalja (Ujedinjeno kraljevstvo, SAD, Njemačku, Francusku i Dansku), dok je u 2021 godini analiza obuhvatila 46 nacionalna medijskih tržišta i predstavlja najveće svjetsko straživanje o upotrebi vijesti. Istraživanje je u 2021. godini obuhvatilo više od 90 000 ispitanika na šest kontinenata. Istraživanje je prvi puta uključilo Hrvatsku 2017. godine, od kada se hrvatske publike redovito istražuju u okviru ovog međunarodnog komparativnog projekta. Akademski partner u Hrvatskoj je Centar za istraživanje medija i komunikacije (CIM) Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu (www.cim.fpzg.unizg.hr). Centar za istraživanje medija i komunikacije od 2010. godine provodi istraživanja medijskih publika u Hrvatskoj uključujući i istraživanja publika vijesti (Adoni i dr. 2017 ; Čuvalo 2010, 2015 ; Čuvalo i Peruško 2018 ; Čuvalo, Vozab i Peruško 2013 ; Peruško 2011 ; Peruško, Vozab i Čuvalo 2013, 2015, 2017a, 2017b ; Peruško i Čuvalo, 2017 ; Peruško, Čuvalo i Vozab 2017 ; Vozab 2019 ; Vozab i Peruško, 2018a, 2018b ; Vozab, Peruško i Čuvalo, 2017). Sudjelovanje u komparativnom istraživanju publika vijesti koje provodi Reutersov institut za istraživanje novinarstva Sveučilišta Oxford omogućuje nam danas već i longitudinalni uvid u trendove upotrebe vijesti i različitih medijskih brandova, kao što nam komparativni pogled na Hrvatsku u odnosu na druge europske i zemlje na drugim kontinentima omogućuje uočavanje karakteristika domaćih posebnosti ili pak univerzalnih praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb