Pregled bibliografske jedinice broj: 1136542
Hrvatske problemske slikovnice u funkciji prepoznavanja i suočavanja djece s emocijama
Hrvatske problemske slikovnice u funkciji prepoznavanja i suočavanja djece s emocijama // Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih : zbornik radova sa Druge međunarodne naučno-stručne konferencije održane u Sarajevu 21-22. maja 2021. / Nesimović, Sanela ; Nikšić, Elvira (ur.).
Sarajevo: Pedagoški fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2021. str. 201-218 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1136542 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatske problemske slikovnice u funkciji
prepoznavanja i suočavanja djece s emocijama
(Croatian Problem Picture Books in the Function of
Recognizing and Confronting Children with Emotions)
Autori
Riman, Kristina ; Di Giorgi, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih : zbornik radova sa Druge međunarodne naučno-stručne konferencije održane u Sarajevu 21-22. maja 2021.
/ Nesimović, Sanela ; Nikšić, Elvira - Sarajevo : Pedagoški fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2021, 201-218
ISBN
978-9926-448-18-9
Skup
Druga međunarodna naučno-stručna konferencija Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina; online, 21.05.2021. - 22.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
emocije, hrvatska problemska slikovnica, čitanje, obitelj
(emotions, Croatian problem picture book, reading, family)
Sažetak
Slikovnice kao prve dječje knjige mogu se koristiti u različitim aspektima dječjeg odrastanja i razvoja. Čitanjem slikovnica stvara se pozitivno obiteljsko ozračje, jača se povezanost roditelja i djece, razvija se ljubav djeteta prema knjizi, mašta i jača koncentracija. Nerijetko slikovnice korespondiraju s potrebama u odgoju u predškolskoj dobi i u tom se smislu posebno ističu problemske slikovnice. Problemske slikovnice tematiziraju međuljudske odnose u obitelji i društvu i u žarištu interesa im je dijete. Svaka slikovnica nerijetko zahtijeva i odraslog čitatelja, a upravo problemska slikovnica može biti poticaj za komunikaciju odrasloga s djetetom o temama koje se iz bilo kojeg razloga čine teškima. Suvremena problemska slikovnica pred djecom i odraslima otvara mnoštvo životnih tema koje uključuju iskustva u obitelji, vrtiću, školi i u ostalim aspektima svakodnevnog života. Primjer takvih slikovnica predstavljaju hrvatske problemske slikovnice Tatjane Gjurković i Tee Knežević, koje su izdane u pet različitih serija, te govore o sreći, tuzi, strahu, ljutnji, krivnji, sramu, poniženju i razočaranju. Analiziraju se s obzirom na temu, motive i dominantnu emociju koju u pojedinoj slikovnici obrađuje. Uz prikaz pojedinih serija slikovnica navedene su značajke pojedinih emocija i upute kako pristupiti djetetu koje se suočava s takvim emocijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Književnost
POVEZANOST RADA
Projekti:
--uniri-pr-human-19-9 - Slikovnica u dječjem vrtiću i osnovnoj školi (Verdonik, Maja) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Kristina Riman
(autor)