Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1136324

Kognitivne strategije suočavanja sa stresom i psihosomatski simptomi adolescenata


Perinović, Estela; Kozjak Mikić, Zlatka
Kognitivne strategije suočavanja sa stresom i psihosomatski simptomi adolescenata // Socijalna psihijatrija, 35 (2007), 3; 126-132 (domaća recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1136324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kognitivne strategije suočavanja sa stresom i psihosomatski simptomi adolescenata
(Cognitive coping strategies and adolescent psychosomatic symptoms)

Autori
Perinović, Estela ; Kozjak Mikić, Zlatka

Izvornik
Socijalna psihijatrija (0303-7908) 35 (2007), 3; 126-132

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
psihosomatika ; kognitivne strategije suočavanja ; adolescencija
(psychosomatics ; cognitive coping strategies ; adolescence)

Sažetak
Dosadašnja istraživanja o povezanosti strategija suočavanja, psihosomatskih poteškoća i spola i dobi ispitanika nisu dala dosljedne rezultate. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost strategija kognitivnog suočavanja sa stresom i psihosomatskih poteškoća u adolescenciji. Uzorak je činio 351 učenik iz Zadra i Zagreba, koristeći se Stress Copingom Ljestvica za djecu i adolescente i Somatizacijska ljestvica (obojica Vulić- Prtorić). Rezultati su pokazali da djevojke češće koriste strategiju kognitivnog restrukturiranja, a starije djevojke strategiju rješavanja problema, za razliku od dječaka. U usporedbi s dječacima, djevojke su obje strategije ocijenile učinkovitijima. Stariji adolescenti imali su znatno više psihosomatskih simptoma, što je uzrokovalo više problema djevojkama nego dječacima u njihovom svakodnevnom funkcioniranju. Rezultati su podržali hipotezu o razlikama u strategijama suočavanja. Predvidljivi značaj češće upotrebe kognitivnog restrukturiranja Pokazana je strategija za brojne psihosomatske simptome i procjenu njihove opstrukcije, a dob za brojne psihosomatske simptome, međutim, samo u skupini dječaka. Stariji dječaci, koji imao više psihosomatskih poteškoća, češće korištenu strategiju kognitivnog restrukturiranja. Rezultati poput ovih mogu biti korisna smjernica u kliničkom radu s tim osobama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Zlatica Kozjak Mikić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Perinović, Estela; Kozjak Mikić, Zlatka
Kognitivne strategije suočavanja sa stresom i psihosomatski simptomi adolescenata // Socijalna psihijatrija, 35 (2007), 3; 126-132 (domaća recenzija, članak, stručni)
Perinović, E. & Kozjak Mikić, Z. (2007) Kognitivne strategije suočavanja sa stresom i psihosomatski simptomi adolescenata. Socijalna psihijatrija, 35 (3), 126-132.
@article{article, author = {Perinovi\'{c}, Estela and Kozjak Miki\'{c}, Zlatka}, year = {2007}, pages = {126-132}, keywords = {psihosomatika, kognitivne strategije suo\v{c}avanja, adolescencija}, journal = {Socijalna psihijatrija}, volume = {35}, number = {3}, issn = {0303-7908}, title = {Kognitivne strategije suo\v{c}avanja sa stresom i psihosomatski simptomi adolescenata}, keyword = {psihosomatika, kognitivne strategije suo\v{c}avanja, adolescencija} }
@article{article, author = {Perinovi\'{c}, Estela and Kozjak Miki\'{c}, Zlatka}, year = {2007}, pages = {126-132}, keywords = {psychosomatics, cognitive coping strategies, adolescence}, journal = {Socijalna psihijatrija}, volume = {35}, number = {3}, issn = {0303-7908}, title = {Cognitive coping strategies and adolescent psychosomatic symptoms}, keyword = {psychosomatics, cognitive coping strategies, adolescence} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font