Pregled bibliografske jedinice broj: 1136324
Kognitivne strategije suočavanja sa stresom i psihosomatski simptomi adolescenata
Kognitivne strategije suočavanja sa stresom i psihosomatski simptomi adolescenata // Socijalna psihijatrija, 35 (2007), 3; 126-132 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1136324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kognitivne strategije suočavanja sa stresom i
psihosomatski simptomi adolescenata
(Cognitive coping strategies and adolescent
psychosomatic symptoms)
Autori
Perinović, Estela ; Kozjak Mikić, Zlatka
Izvornik
Socijalna psihijatrija (0303-7908) 35
(2007), 3;
126-132
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
psihosomatika ; kognitivne strategije suočavanja ; adolescencija
(psychosomatics ; cognitive coping strategies ; adolescence)
Sažetak
Dosadašnja istraživanja o povezanosti strategija suočavanja, psihosomatskih poteškoća i spola i dobi ispitanika nisu dala dosljedne rezultate. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost strategija kognitivnog suočavanja sa stresom i psihosomatskih poteškoća u adolescenciji. Uzorak je činio 351 učenik iz Zadra i Zagreba, koristeći se Stress Copingom Ljestvica za djecu i adolescente i Somatizacijska ljestvica (obojica Vulić- Prtorić). Rezultati su pokazali da djevojke češće koriste strategiju kognitivnog restrukturiranja, a starije djevojke strategiju rješavanja problema, za razliku od dječaka. U usporedbi s dječacima, djevojke su obje strategije ocijenile učinkovitijima. Stariji adolescenti imali su znatno više psihosomatskih simptoma, što je uzrokovalo više problema djevojkama nego dječacima u njihovom svakodnevnom funkcioniranju. Rezultati su podržali hipotezu o razlikama u strategijama suočavanja. Predvidljivi značaj češće upotrebe kognitivnog restrukturiranja Pokazana je strategija za brojne psihosomatske simptome i procjenu njihove opstrukcije, a dob za brojne psihosomatske simptome, međutim, samo u skupini dječaka. Stariji dječaci, koji imao više psihosomatskih poteškoća, češće korištenu strategiju kognitivnog restrukturiranja. Rezultati poput ovih mogu biti korisna smjernica u kliničkom radu s tim osobama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus