Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1136270

Metoda za točno određivanje snage na kotačima električnih i hibridnih vozila i za beziteracijsko optimiranje rada pogonskog stroja


Jelaska, Damir
Metoda za točno određivanje snage na kotačima električnih i hibridnih vozila i za beziteracijsko optimiranje rada pogonskog stroja
Hrvatski patentni glasnik 14 (2021) 1.


CROSBI ID: 1136270 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metoda za točno određivanje snage na kotačima električnih i hibridnih vozila i za beziteracijsko optimiranje rada pogonskog stroja
(A method for exact determining the wheel's power of full and hybrid electric vehicles, and for itterationless optimization of driving machine operation)

Autori
Jelaska, Damir

Godina
2021

Nositelj prava
Jelaska, Damir, Split, Hrvatska

Sažetak
Predložena je za patentiranje metoda kojom upravljački sustav hibridnog vozila može, za bilo koju promjenu brzine vozila, od konstantne početne na ciljanu, odrediti snagu kotača potrebnu za tu promjenu, kao i optimalne brzine vrtnje vratila pogonskog stroja za početnu i ciljanu brzinu vozila te za svaku brzinu između njih. Metoda se temelji na opažanju da se svaka vožnja vozila sastoji od niza pojedinačnih kraćih vožnji s konstantnim brzinama međusobno povezanih vožnjama s ubrzanjem – negativnim ili pozitivnim – te na činjenici da je sila otpora kotača pri konstantnoj brzini vozila neovisna o ubrzanju vozila ; mijenja se samo s brzinom vozila. Stoga, za svaku konstantnu brzinu vozila postoji samo jedan okretni moment na kotačima, a za njega samo jedan okretni moment na vratilu pogonskog stroja. Sjecište linije svakog konstantnog okretnog momenta pogonskog stroja i linije (OOL) njegove maksimalne iskoristivosti u radnom dijagramu, određuje optimalnu brzinu vrtnje vratila za tu konstantnu brzinu vozila. Ubrzanje i snaga kotača pri povećanju brzine vozila od početne na ciljanu, određeni su visinom dodatnog okretnog momenta dodanog kotaču za ubrzanje vozila, a koji ovisi o okretnom momentom dodanom vratilu pogonskog stroja na početku ubrzanja. Dodatni moment pogonskog stroja se određuje po predloženom, unaprijed utvrđenom pravilu unesenom u upravljački sustav. Maksimalna vrijednost mu je ograničena vanjskom karakteristikom pogonskog stroja a minimalna razlikom okretnih momenata pri početnoj i ciljanoj konstantnoj brzini vozila. Radi veće iskoristivosti pogonskog stroja, u patentnoj aplikaciji se sugerira odabrati minimalnu vrijednost dodatnog okretnog momenta, tj. minimalno ubrzanje vozila. Pri tome, radne točke pogonskog stroja, ne samo za početnu i ciljanu brzinu vozila, nego i za svaku drugu brzinu između njih, leže na optimalnoj liniji (OOL) pogonskog stroja. Ubrzanje i za njega potrebna snaga kotača određeni su razlikom okretnih momenata u konstantnoj ciljanoj i konstantnoj početnoj brzini vozila. Upravljački sustav vozila, temeljem podataka dobivenih od niza senzora, opisanom metodom, bez ikakvog iteracijskog postupka, određuje optimalne brzine vrtnje pogonskog stroja i mehaničko stanje pogonskog sustava za početnu i ciljanu brzinu vozila te prisiljava pogonski stroj i elektromotor/generator da rotiraju svoja vratila potrebnim brzinama, da bi brzina vozila bila jednaka zahtijevanoj, a snaga kotača jednaka potrebnoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Strojarstvo



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Split

Profili:

Avatar Url Damir Jelaska (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jelaska, Damir
Metoda za točno određivanje snage na kotačima električnih i hibridnih vozila i za beziteracijsko optimiranje rada pogonskog stroja
Hrvatski patentni glasnik 14 (2021) 1.
Jelaska, Damir (2021) Metoda za točno određivanje snage na kotačima električnih i hibridnih vozila i za beziteracijsko optimiranje rada pogonskog stroja.
@patent{patent, author = {Jelaska, Damir}, year = {2021}, keywords = {}, title = {Metoda za to\v{c}no odre\djivanje snage na kota\v{c}ima elektri\v{c}nih i hibridnih vozila i za beziteracijsko optimiranje rada pogonskog stroja}, keyword = {}, publisherplace = {Split} }
@patent{patent, author = {Jelaska, Damir}, year = {2021}, keywords = {}, title = {A method for exact determining the wheel's power of full and hybrid electric vehicles, and for itterationless optimization of driving machine operation}, keyword = {}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font