Pregled bibliografske jedinice broj: 1136263
Partnerstvo učitelja s roditeljima i lokalnom zajednicom
Partnerstvo učitelja s roditeljima i lokalnom zajednicom, 2021., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1136263 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Partnerstvo učitelja s roditeljima i lokalnom zajednicom
(Teacher partnership with parents and the local community)
Autori
Šoštarić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
28.06
Godina
2021
Stranica
43
Mentor
Brust Nemet, Maja
Ključne riječi
suradnja, partnerstvo, učitelji, roditelji, lokalna zajednica
(local community, partnership, parents, cooperation, teachers)
Sažetak
Roditelji i učitelji imaju trajan i najizravniji utjecaj na djetetov razvoj i učenje. Roditelji su prvi odgajatelji svoje djece i imaju, uz učitelje, ključnu ulogu na njihovom obrazovnom putu. Vrlo je važno ostvariti skladan odnos između učitelja i roditelja, radi pozitivnog ishoda, što kod učenika uključuje veća akademska i druga postignuća. Partnerstvo i suradnja najvažniji su načini komunikacije između roditelja i odgojno- obrazovnih ustanova. Suradnja počinje već samim upisom učenika u školu, a kasnije se ostvaruje kroz skupne i individualne oblike rada kao što su roditeljski sastanci, pedagoške radionice, individualni razgovori i drugo. Tek nakon što se ostvari suradnja prelazi se korak dalje ka partnerstvu. Kako bi se suradnja unaprijedila i razvila u partnerstvo potrebna je motiviranost i želja za radom koja se temelji na međusobnom uvažavanju i poštivanju. Prema definiciji, partnerstvo označava odnose među ljudima, u ovom slučaju to su roditelji i učitelji. Partnerstvo obitelji i škole podrazumijeva zajedničko ostvarivanje aktivnosti kojima se želi postići usklađeno djelovanje, stoga na njih ne možemo gledati individualno jer su potrebna oba sudionika kako bi krajnji ishod bio zadovoljen, a to je unaprijed definiran i razrađen cilj. Kako bi se školski sustav što bolje razvijao važno je uključiti i vanjske dionike u život škole. Udruživanjem učitelja, roditelja i lokalne zajednice dobro koje učenici mogu ostvariti gotovo je neograničeno. Kako je krajnji ishod pomoći svim mladima na njihovom obrazovnom i cjeloživotnom putu važno je da su učitelji, roditelji i lokalna zajednica u stalnoj komunikaciji te uvijek korak ispred u odnosu na vrijeme. Cilj ovog diplomskog rada je istaknuti razlike partnerstva i suradnje s roditeljima i lokalnom zajednicom te istražiti domaću i stranu literaturu o partnerstvu između učitelja, roditelja i lokalne zajednice te pronaći što više primjera dobre prakse u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek