Pregled bibliografske jedinice broj: 1136249
Utjecaj kontrastne polarnosti prikaza grafičkog korisničkog sučelja pokretnih uređaja na korisnički doživljaj
Utjecaj kontrastne polarnosti prikaza grafičkog korisničkog sučelja pokretnih uređaja na korisnički doživljaj, 2020., diplomski rad, diplomski, Grafički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1136249 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj kontrastne polarnosti prikaza grafičkog
korisničkog sučelja pokretnih uređaja na korisnički
doživljaj
(Influence of contrast polarity in the display of
Graphical User Interface on User Experience)
Autori
Blažina, Adrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.05
Godina
2020
Stranica
66
Mentor
Dolić, Jurica
Ključne riječi
kontrastna polarnost, pozitivna polarnost, negativna polarnost, grafičko korisničko sučelje, korisničko iskustvo, uporabjivost
(contrasting polarity, positive polarity, negative polarity, graphical user interface, user experience, usability)
Sažetak
Svjetlo i tama su temeljna iskustva u našim životima, i doslovno i metaforički. Još malo i proći će vrijeme onih koji se sjećaju prvih računalnih korisničkih sučelja baziranih na CRT tehnologiji. Fosfor je obično bio vrlo tamne boje i svijetlio je snažno kada bi ga pogodila elektronska zraka, pritom izgledajući zeleno ili žuto s crnom bojom, ovisno o fosforima nanesenim na jednobojni ekran. Kontastna polarnost je izraz koji se koristi za opisivanje kontrasta između teksta i pozadine. Tako se pozitivni kontrastni polaritet odnosi na tekst tamnog slova na svijetloj pozadini dok negativni kontrastni polaritet označava kombinaciju svijetlog teksta na tamnoj pozadini. Napretkom tehnologije skoro sve je postalo moguće, tako da danas možemo birati želimo li svoja grafička sučelja na pokretnim uređajima gledati kao pozitivni ili negativni kontrastni polaritet. Novi trendovi u grafičkim korisničkim sučeljima na pokretnim uređajima sve se više priklanjanju upotrebi tamne pozadine kao osnovnog načina prikaza. No, govorimo li o kontrastnoj polarnosti, koliko pozitivna i negativna polarnost utiču na korisnika grafičkih sučelja na pokrenim uređajima? Ovise li količina, veličina i način prikazanih informacija na brzinu korištenja “softvera” pokretnih uređaja u odnosu na kontrastnu polarnost? Te u konačnici, je li popularnost novog trenda negativne polarnosti grafičkih korisničkih sučelja na pokretnim uređajima zaista opravdana ili će istraživanja pokazati njezin nedostatak naspram sveprihvaćene pozitivne polarnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija