Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1136152

Kognitivne strategije suočavanja sa stresom i psihosomatski simptomi adolescenata


Perinović, Estela; Kozjak Mikić Zlatka
Kognitivne strategije suočavanja sa stresom i psihosomatski simptomi adolescenata // Socijalna psihijatrija, 35 (2007), 3; 126-132 (domaća recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1136152 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kognitivne strategije suočavanja sa stresom i psihosomatski simptomi adolescenata
(Cognitive stress coping strategies and psychosomatic symptoms in adolescents)

Autori
Perinović, Estela ; Kozjak Mikić Zlatka

Izvornik
Socijalna psihijatrija (0303-7908) 35 (2007), 3; 126-132

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
psihosomatika ; kognitivne strategije suočavanja ; adolescencija
(psychosomatic approach ; cognitive coping strategies ; adolescence)

Sažetak
Dosadašnja istraživanja o povezanosti strategija suočavanja, psihosomatskih teškoća, dobi i spola ispitanika nisu davala konzistentne rezultate. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost između kognitivnih strategija suočavanja sa stresom i psihosomatskim teškoćama u adolescenciji. Ispitivanjem je bilo obuhvaćeno ukupno 351 učenica i učenika iz Zadra i Zagreba koji su odgovarali na pitanja u dva upitnika: ljestvica suočavanja sa stresom za djecu i adolescente ; Upitnik psihosomatskih simptoma za djecu i adolescente (oba autorice A. Vulić Prtorić). rezultati su pokazali da su djevojke češće koristile strategiju kognitivno restrukturiranje, a starije djevojke i strategiju rješavanja problema u odnosu na dječake. Obje strategije procijenile su i učinkovitijima u odnosu na dječake. Stariji adolescenti imali su znatno više psihosomatskih simptoma, ali u svakodnevnome funkcioniranju oni su više ometali djevojke nego dječake. Dobiveni rezultati potkrijepili su dispozicijsku hipotezu o spolnim razlikama u strategijama suočavanja. Pokazala se prediktivna značajnost čestine korištenja strategije kognitivno restrukturiranje za broj psihosomatskih simptoma i procjenu njihova ometanja te dobi za broj psihosomatskih simptoma, ali samo u skupini dječaka. Stariji dječaci, koji su imali više psihosomatskih teškoća, češće su koristili strategiju kognitivno restrukturiranje, pa bi takvi rezultati mogli biti korisna smjernica u kliničkom radu s njima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA



Citiraj ovu publikaciju:

Perinović, Estela; Kozjak Mikić Zlatka
Kognitivne strategije suočavanja sa stresom i psihosomatski simptomi adolescenata // Socijalna psihijatrija, 35 (2007), 3; 126-132 (domaća recenzija, članak, stručni)
Perinović, E. & Kozjak Mikić Zlatka (2007) Kognitivne strategije suočavanja sa stresom i psihosomatski simptomi adolescenata. Socijalna psihijatrija, 35 (3), 126-132.
@article{article, author = {Perinovi\'{c}, Estela}, year = {2007}, pages = {126-132}, keywords = {psihosomatika, kognitivne strategije suo\v{c}avanja, adolescencija}, journal = {Socijalna psihijatrija}, volume = {35}, number = {3}, issn = {0303-7908}, title = {Kognitivne strategije suo\v{c}avanja sa stresom i psihosomatski simptomi adolescenata}, keyword = {psihosomatika, kognitivne strategije suo\v{c}avanja, adolescencija} }
@article{article, author = {Perinovi\'{c}, Estela}, year = {2007}, pages = {126-132}, keywords = {psychosomatic approach, cognitive coping strategies, adolescence}, journal = {Socijalna psihijatrija}, volume = {35}, number = {3}, issn = {0303-7908}, title = {Cognitive stress coping strategies and psychosomatic symptoms in adolescents}, keyword = {psychosomatic approach, cognitive coping strategies, adolescence} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font