Pregled bibliografske jedinice broj: 1136111
O podzastupljenim i ranjivim skupinama studenata: prilozi unaprjeđivanju socijalne dimenzije visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj
O podzastupljenim i ranjivim skupinama studenata: prilozi unaprjeđivanju socijalne dimenzije visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj. Zagreb: Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske ; Institut za društvena istraživanja, 2021 (monografija)
CROSBI ID: 1136111 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O podzastupljenim i ranjivim skupinama
studenata: prilozi unaprjeđivanju socijalne
dimenzije visokog
obrazovanja u Republici Hrvatskoj
(On Underrepresented and Vulnerable Groups of
Students: Contributions to the Enhancement of
the Social Dimension of Higher Education in
Croatia)
Autori
Puzić, Saša ; Baketa, Nikola ; Baranović, Branislava ; Gregurović, Margareta ; Matković, Teo ; Mornar, Mirta ; Odak, Iva ; Šabić, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske ; Institut za društvena istraživanja
Grad
Zagreb
Godina
2021
Stranica
131
ISBN
978-953-8374-05-0
Ključne riječi
ranjive skupine studenata ; visoko obrazovanje ; socijalna dimenzija obrazovanja ; RH
(vulnerable groups of students ; higher education ; social dimension of education ; Croatia)
Sažetak
Adresiranje prepreka s kojima se susreću studenti iz ranjivih skupina implicira da se jednakost šansi u visokom obrazovanju ne može svesti isključivo na formalno omogućavanje pristupa visokom obrazovanju, već da ono zahtijeva jasnu artikulaciju „stvarnih opcija“ kojima raspolažu različite skupine studenata (Lynch i Baker, 2005) i o kojima, u konačnici, ovisi njihov obrazovni uspjeh. Osnovni uvjet za to predstavlja identificiranje relevantnih skupina studenata kao i općih čimbenika koji pridonose njihovoj podzastupljenosti i/ili ranjivosti. Prepoznavanje prepreka osnovni je uvjet za jačanje socijalne dimenzije visokog obrazovanja odnosno za proširenje „stvarnih opcija“ uspješnog studiranja i završavanja studija. Fokus ove studije je stoga stjecanje dubljeg uvida u studentsko iskustvo kako bi se na taj način prepoznale relevantne prepreke koje proizlaze iz pripadnosti ranjivoj skupini. U tu svrhu analiziraju se podaci prikupljeni kroz fokus grupe i intervjue s odabranim podzastupljenim i ranjivim skupinama studenata. Kako je iz tehničkih razloga bilo nemoguće obuhvatiti svih osamnaest skupina popisanih u Nacionalnom planu, ograničili smo se na neke dosad manje istražene skupine: studente izbjeglice i tražitelje azila, studente pripadnike romske manjine, LGBTQ+ studente, studente iz alternativne skrbi, studentice u tehničkom području, studente u humanističkom području te studente djecu hrvatskih branitelja. Pored nalaza o studentskom iskustvu odabranih podzastupljenih i ranjivih skupina studenata, istraživanje uključuje i dvije komplementarne analize vezane uz socijalnu dimenziju visokoškolskog obrazovanja u Hrvatskoj. Prva se odnosi na pregled literature o recentnim istraživanjima podzastupljenih i ranjivih skupina studenata u Hrvatskoj, a druga na analizu recentnih nacionalnih politika i strateških dokumenata visokih učilišta u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Sociologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Sufinancirano sredstvima programa Europske
unije Erasmus+
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Saša Puzić
(autor)
Nikola Baketa
(autor)
Josip Šabić
(autor)
Mirta Mornar
(autor)
Branislava Baranović
(autor)
Teo Matković
(autor)
Iva Odak
(autor)
Margareta Gregurović
(autor)