Pregled bibliografske jedinice broj: 1136098
Percepcija roditeljskog prihvaćanja i vršnjačka agresivnost srednjoškolaca
Percepcija roditeljskog prihvaćanja i vršnjačka agresivnost srednjoškolaca // Napredak (Zagreb), 149 (2008), 2; 142-152 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1136098 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija roditeljskog prihvaćanja i vršnjačka
agresivnost srednjoškolaca
(Perception of parental acceptance and peer
aggression of high school students)
Autori
Kozjak Mikić, Zlatka ; Major, Nataša
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 149
(2008), 2;
142-152
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
vršnjačka agresivnost ; roditeljsko prihvaćanje i odbijanje ; srednjoškolci
(peer aggression ; parental acceptance and rejection ; high school students)
Sažetak
Istraživanja pokazuju da djetetova subjektivna procjena o kvaliteti odnosa roditelja prema njemu može utjecati na njegova ponašanja, pa i na ona povezana s vršnjačkom agresivnošću. Polazeći od Rohnerove teorije roditeljskog prihvaćanja i odbijanja, provjerili smo postoje li razlike u procjeni kvalitete odnosa roditelja ovisno o uključenosti u problem vršnjačke agresivnosti te ovisno o spolu roditelja i ispitanika. Statistički su obrađeni rezultati 642 srednjoškolaca ispitanih Upitnikom nasilnik/žrtva (Olweus, 1988), te Upitnikom odnosa s roditeljima (Rohner, 1984). Rezultati pokazuju da i djevojke i dječaci, uključeni u problem vršnjačke agresivnosti, procjenjuju odnose s roditeljima oba spola prema njima nekvalitetnijima u odnosu na učenike koji nisu uključeni u te probleme. Djevojke, bez obzira na uključenost u problem, percipiraju odnose roditelja prema njima negativnijim u odnosu na dječake. Rezultati se mogu primijeniti u radu na problemima vršnjačke agresivnosti, kako s učenicima, tako i s njihovim roditeljima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)