Pregled bibliografske jedinice broj: 1136073
Uloga stavova lokalnog stanovništva o zagrebačkom Adventu kao dio imidža destinacije
Uloga stavova lokalnog stanovništva o zagrebačkom Adventu kao dio imidža destinacije // International journal of multidisciplinarity in business and science, 7 (2021), 11; 13-26 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1136073 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga stavova lokalnog stanovništva o zagrebačkom
Adventu kao dio imidža destinacije
(The role of local population attitudes about Zagreb
Advent as a part of the destination image)
Autori
Baljkas, Ella ; Dabo, Krešimir
Izvornik
International journal of multidisciplinarity in business and science (1849-0581) 7
(2021), 11;
13-26
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
društveni utjecaji ; božićna manifestacija ; turizam događaja
(social impacts ; Christmas market ; event tourism)
Sažetak
Rad ispituje stav i mišljenje građana grada Zagreba o jednoj od najvećih zimskih gradskih manifestacija Advent u Zagrebu te, uz to, utjecaj tog događanje na kreiranje imidža glavnog grada kao destinacije. Posljednjih godina značajno se povećala količina raznolikih manifestacija u Zagrebu sufinanciranih od Grada i lokalne turističke zajednice. Premda manifestacije na različite načine djeluju i utječu na destinaciju, ali i na lokalno stanovništvo, najčešće se najveći naglasak stavlja na značajni doprinos poboljšanju imidža destinacije. Uz to, popularnost europskih božićnih manifestacija godinama raste stvarajući tako turistički fenomen. Gradovi potiču organiziranje božićnih manifestacija kao jedan od alata i mehanizama u jačanju zimskog dijela turističke sezone i kumuliranju dodatnog prihoda lokalnim gospodarstvenicima i poduzetnicima. S jedne je strane božićna manifestacija definirana kao ulična manifestacija koja obilježava proslavu Božića, dok se s druge strane takve manifestacije mogu označiti kao pravi festivali s obzirom da traju nekoliko tjedana oko Božića te često uključuju mnoge umjetničke sadržaje poput koncerata, izložbi i drugih aktivnosti izuzev kupnje te konzumiranja hrane i pića, kao neizostavnog dijela. Iako su znanstvena istraživanja o utjecajima božićnih manifestacija na zajednicu malobrojna, ipak postoji značajna količina radova o sociološkim i kulturološkim utjecajima festivala i događanja, a koji se mogu aplicirati i na božićne manifestacije. Svakako je razvidno kako pozitivni utjecaji takvih događanja na lokalnu zajednicu mogu dodatno pomoći u promociji destinacije i povećati zadovoljstvo stanovništva, dok negativni učinci mogu dugoročno ugroziti održivost same manifestacije. Stoga je, između ostalog, cilj ovoga rada analizirati doprinos manifestacije Adventa u Zagrebu u jačanju imidža grada Zagreba kao turističke destinacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište Edward Bernays,
Sveučilište VERN, Zagreb
Profili:
Krešimir Dabo
(autor)