Pregled bibliografske jedinice broj: 1136034
Nastava na daljinu i načini poučavanja materinskog jezika tijekom pandemije
Nastava na daljinu i načini poučavanja materinskog jezika tijekom pandemije // Improving the quality of life of children and youth / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2021. str. 795-806 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1136034 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava na daljinu i načini poučavanja materinskog jezika tijekom pandemije
(Distance learning and ways of teaching the mother tongue during a pandemic)
Autori
Krumes, Irena ; Pongračić, Luka ; Marinac, Ana Maria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Improving the quality of life of children and youth
/ Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2021, 795-806
Skup
XII. Međunarodna naučno-stručna konferencija „Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
Mjesto i datum
Sunčana obala, Bugarska, 25.06.2021. - 27.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Hrvatski jezik ; materinski jezik ; nastava na daljinu ; poučavanje književnosti ; poučavanje materinskoga jezika ; poučavanje lektire
(Croatian language ; mother tongue ; distance learning ; literature teaching ; mother tongue teaching ; reading instruction.)
Sažetak
Početkom 2020. svijet je pogodila globalna epidemija radi koje se nastava u većini europskih država odvijala na daljinu. U Republici Hrvatskoj su učenici i nastavnici na svim razinama obrazovanja nekoliko mjeseci polazili nastavu na daljinu za što mnogi od njih nisu bili dovoljno metodički pripremljeni, a niti tehnički opremljeni. Za potrebe istraživanja konstruiran je i proveden upitnik o načinu provođenja nastave Hrvatskog jezika na daljinu u 2020. godini. Glavni je cilj ovoga istraživanja ustanoviti na koji se način odvijala nastava na daljinu i na koji način su se prenosili nastavni sadržaji određenih nastavnih područja unutar nastavnog predmeta Hrvatski jezik: književnost (lektira), jezik, medijska kultura, a posebno početno čitanje i pisanje (1. i 2. razred osnovne škole). Specifični su ciljevi bili provjeriti na koje su načine učitelji i nastavnici provodili nastavu pojedinog područja, u kojoj mjeri i u koja područja su utrošili najviše vremena za poučavanje te u kojim područjima su učenici pokazali najslabije rezultate. Upitnik je bio postavljen mrežno te su ga sudionici ispunjavali anonimno, a ukupno je sudjelovalo 170 učitelja razredne nastave te učitelja i nastavnika Hrvatskoga jezika. Rezultati pokazuju da su tijekom nastave na daljinu učitelji i nastavnici Hrvatskog jezika najmanje poučavali sadržaje iz područja medijske kulture. Prema procjeni nastavnika najniže rezultate učenja pokazali su učenici na području jezika, a nastavnici su u nastavi na daljinu najviše vremena proveli poučavajući sadržaje iz književnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Kroatologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Sveučilište u Slavonskom Brodu