Pregled bibliografske jedinice broj: 1135893
Provođenje međupredmetnog povezivanja Glazbene kulture i drugih predmeta u razrednoj i predmetnoj nastavi
Provođenje međupredmetnog povezivanja Glazbene kulture i drugih predmeta u razrednoj i predmetnoj nastavi, 2021., diplomski rad, diplomski, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 1135893 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provođenje međupredmetnog povezivanja Glazbene
kulture i drugih predmeta u razrednoj i
predmetnoj nastavi
(Implementation of interdisciplinary connection
of Music Culture and other subjects in primary
education and subject teaching)
Autori
Vodopić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
07.07
Godina
2021
Stranica
50
Mentor
Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir
Ključne riječi
Glazbene kulture, međupredmetno i predmetno povezivanje, interdisciplinarnost, nastavni sadržaji
(Implementation of interdisciplinary connection of Music Culture and other subjects in primary education and subject teaching)
Sažetak
Nastava koja učenicima daje široki spektar mogućnosti za postizanje boljeg razumijevanja nastavnih sadržaja i pristup nastavnom sadržaju sa šireg aspekta je integrirana (interdisciplinarna) nastava. Takav suvremeni odgojno-obrazovni pristup postaje zahtjev nastave svakog pojedinog nastavnog predmeta. Nastava glazbe pruža mnoštvo mogućnosti pri međupredmetnom povezivanju koje je ostvarivo u razrednoj nastavi, ali i u predmetnoj nastavi Glazbene kulture. U okviru ovog rada provedeno je istraživanje na uzorku od 67 učitelja razredne nastave i učitelja predmetne nastave Glazbene kulture na razini Vukovarsko-srijemske županije, Osječko-baranjske županije te Virovitičko-podravske županije. Anonimnim anketnim upitnikom ispitana su mišljenja učitelja o provođenju međupredmetnog povezivanja Glazbene kulture i drugih predmeta u osnovnoj školi te je utvrđeno u kojoj se mjeri provodi povezivanje Glazbene kulture i drugih predmeta u osnovnoj školi. Rezultati su pokazali kako učitelji predmetne nastave Glazbene kulture i učiteljice razredne nastave u značajnoj mjeri provode međupredmetno povezivanje Glazbene kulture i drugih predmeta, većina to čini najmanje jedanput tjedno koristeći pri tomu različite vrste glazbe. Povezivanje se podjednako provodi u svim razredima i s velikim brojem predmeta, a naglasak je na slušanju, pjevanju i glazbenim igrama/pokretu i plesu uz glazbu. Također, povezivanje se provodi podjednako tijekom svih dijelova nastavnog sata i služi kao motivacija, za bolje razumijevanje sadržaja, sredstvo za opuštanje i sl. Učitelji su mišljenja kako međupredmetno povezivanje Glazbene kulture i drugih predmeta pozitivno utječe na motivaciju učenika, čini nastavu zanimljivijom, nije zahtjevno za izvođenje, može se provoditi na različite načine, smanjuje stres kod učenika, potiče njihovu kreativnost i omogućava lakše prenošenje znanja. Očekuje se kako će rezultati ovog istraživanja doprinijeti napretku u planiranju i provođenju međupredmetnog povezivanja Glazbene kulture i drugih predmeta u osnovnoj školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Projekti:
Ostalo-vlastito financiranje - Cjeloživotno učenje učitelja i nastavnika glazbe (CUUING) (Šulentić Begić, Jasna, Ostalo ) ( CroRIS)
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku