Pregled bibliografske jedinice broj: 1135509
Prijedlog rješenja za unapređenje kapaciteta željezničke pruge opremljene ERTMS/ETCS sustavom razine 2
Prijedlog rješenja za unapređenje kapaciteta željezničke pruge opremljene ERTMS/ETCS sustavom razine 2, 2020., diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 1135509 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prijedlog rješenja za unapređenje kapaciteta
željezničke pruge opremljene ERTMS/ETCS sustavom
razine 2
(Solution for Capacity Improvement of Railway Line
Equipped with ERTMS/ETCS Level 2)
Autori
Božičević, Andrija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2020
Stranica
44
Mentor
Haramina, Hrvoje
Ključne riječi
željeznički čvor Zagreb ; pružna dionica Sesvete – Dugo Selo ; kapacitet pruge ; ETCS razine 2 ; taktni vozni red ; simulacijsko modeliranje
(railway node Zagreb ; railway section Sesvete - Dugo Selo ; railway line capacity ; ETCS level 2 ; cyclic timetable ; simulation modelling)
Sažetak
Grad Zagreb i njegova okolica čine takozvani „ zagrebački prsten“ u kojem se odvija najveći željeznički putnički prijevoz u cijeloj Hrvatskoj. U taj dio željezničke mreže spada i dionica pruge Zagreb Glavni kolodvor – Dugo Selo koja prema broju vlakova i prevezenim putnicima čini najznačajniju dionicu u odnosu na kompletan željeznički promet Republike Hrvatske. Na tom dijelu pruge jedan od problema je dionica Sesvete – Dugo Selo jer se kolodvor Sesvete smatra uskim grlom u vrijeme dnevnih vršnih opterećenja. Jedno od rješenja tog problema je uvođenje Europskog sustava vođenje vlakova razine 2 (ETCS – 2), to podrazumijeva opremanje vlakova i infrastrukture. Sa ovim sustavom olakšava se organizacija i odvijanje željezničkog prometa, unaprijeđuje se kapacitet pruge i smanjuje vrijeme zauzeća kolosijeka na prijemno – otpremnim kolosijecima. Ovaj sustav vođenja vlakove čini vozni red mnogo stabilnijim i daje veći prostor za korigiranje i reguliranje vlakova u slučaju izvanrednih situacija. Još jedno od rješenja za povećanje kapaciteta zadane pruge u ovom radu predložena je izrada novog taktnog voznog reda s preporučenim vremenskim razmakom između dva uzastopna vlaka od dvanaest minuta. Pri tome fokus je na prigradskim vlakovima kojih u vršnim opterećenjima na ovoj dionici ima najviše. Spomenute mjere i prijedlozi ispitani su na simulacijskom modelu u računalnom programu OpenTrack gdje se u stvarnom vremenu može simulirati željeznički promet s postojećim sustavom i voznim redom te usporediti s predloženim promjenama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport