Pregled bibliografske jedinice broj: 1135381
Razvoj algebarskog i funkcijskog mišljenja kroz proces rješavanja problemskih zadataka s rastućim uzorcima
Razvoj algebarskog i funkcijskog mišljenja kroz proces rješavanja problemskih zadataka s rastućim uzorcima // 12. međunarodna znanstvena konferencija dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice ; Knjižica sažetaka izlaganja stručnih radova / primjeri dobre prakse / posteri i sažetci radionica / Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, MIla (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021. str. 39-40 (radionica, podatak o recenziji nije dostupan, prošireni sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1135381 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj algebarskog i funkcijskog mišljenja
kroz proces rješavanja problemskih zadataka s
rastućim uzorcima
(Algebraic and functional thinking development
through the problem-solving process with growing
patterns)
Autori
Antunović-Piton, Branka ; Baranović, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, ostalo
Izvornik
12. međunarodna znanstvena konferencija dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice ; Knjižica sažetaka izlaganja stručnih radova / primjeri dobre prakse / posteri i sažetci radionica
/ Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, MIla - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021, 39-40
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija 12. Dani osnovnih škola: „Krug od znanosti do učionice"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 27.05.2021. - 28.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
algebarsko mišljenje, funkcijsko mišljenje, geometrijsko mišljenje, geometrijski uzorak, rješavanje problema
(algebraic thinking, functional thinking, geometric thinking, geometric pattern, problem solving)
Sažetak
Prošireni sažetak: Kurikulum nastavnog predmeta matematika ističe važnost isprepletenosti matematičkih procesa i domena. Težište postavlja na razvijanje i njegovanje raznih oblika matematičkog mišljenja i zaključivanja, na umijeće samostalnog i stvaralačkog proučavanja matematičkih ideja, koncepata i njihovih veza te na stvaranje preduvjeta za uspješnu primjenu stečenih znanja i umijeća. Posebno, u domeni Algebra i funkcije navodi se: „ Algebra je jezik za opisivanje pravilnosti […] učenici se služe različitim vrstama prikaza ; grade algebarske izraze, tablice i grafove radi generaliziranja, tumačenja i rješavanja problemskih situacija. […] Određenim algebarskim procedurama koriste se i za primjenu formula i provjeravanje pretpostavki. Prepoznavanjem pravilnosti i opisivanjem ovisnosti dviju veličina jezikom algebre učenici definiraju funkcije koje proučavaju, tumače, uspoređuju, grafički prikazuju i upoznaju njihova svojstva. […] Upravo problemski zadaci s rastućim geometrijskim uzorcima zadovoljavaju gore navedene zahtjeve i primjenjivi su na svim razinama obrazovanja. Ti su zadaci izrazito povezani sa vizualizacijom i vizualnim vještinama. Moći „vidjeti“ važna je osobina potrebna za istraživanje i stvaranje generalizacija, osobina koja se razvija iskustveno, njegujući takav proces promišljanja. Kroz rastuće geometrijske uzorke učenici se na prirodan način mogu uvesti u znanstvene oblike mišljenja i zaključivanja. Zadaci s rastućim geometrijskim uzorcima omogućuju učenicima da istražuju i razvijaju strategije, da raspravljaju i argumentiraju svoje zaključke i time razvijaju matematičku komunikaciju. Ti su zadaci snažno sredstvo za razvijanje razumijevanja odnosa između dviju veličina, razumijevanja značenja i uloge matematičkog jezika i simboličkog zapisa, kao i za uspostavljanje veza među različitim prikazima. Ukratko, ti zadaci su prikladni za razvoj algebarskog i funkcijskog mišljenja. Osim toga, kroz opisane zadatke razvija se fluidnost, fleksibilnost i originalnost, što su bitne karakteristike divergentnog i kreativnog mišljenja. Koristeći karakteristike zadataka s uzorcima u nastavi matematike, učitelj stvara okruženje unutar kojeg učenici mogu razvijati svoja matematičke znanja i vještine. Cilj radionice je omogućiti sudionicima otkrivanje „skrivenih“ potencijala problemskih zadataka s rastućim geometrijskim uzorkom te sagledavanje mogućnosti primjene u procesu učenja i poučavanja matematike, s posebnim naglaskom na njihov značaj u razvoju vizualnog, algebarskog i funkcijskog mišljenja, uspostavljanju ravnoteže između proceduralnog i konceptualnog znanja te razvoju kreativnosti i divergentnog mišljenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Na konferenciji su održane dvije radionice uz
prilagodbu radnih zadataka i njihove primjene: 1)
radionica s učiteljima razredne nastave, 2)
radionica s učiteljima matematike osnovne škole.
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-Šifra projekta FFST-INST-2020-33 - Izgradnja koncepta funkcije te razvoj funkcijskog mišljenja kroz učenje i poučavanje matematike (Baranović, Nives, VLASTITA-SREDSTVA - Institucijski projekt) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu