Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1135373

Načini otkrivanje pravila rastućih geometrijskih uzoraka učenika u dobi od 15 do 17 godina


Baranović, Nives; Antunović-Piton, Branka
Načini otkrivanje pravila rastućih geometrijskih uzoraka učenika u dobi od 15 do 17 godina // The 8th International Scientific Colloquium MATHEMATICS AND CHILDREN founded by Margita Pavleković / Kolar-Begović, Zdenka ; Kolar-Šuper, Ružica ; Katalenić, Ana (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. 3, 84 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1135373 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Načini otkrivanje pravila rastućih geometrijskih uzoraka učenika u dobi od 15 do 17 godina
(Ways of discovering general rules of growing geometric patterns by students aged 15 to 17)

Autori
Baranović, Nives ; Antunović-Piton, Branka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
The 8th International Scientific Colloquium MATHEMATICS AND CHILDREN founded by Margita Pavleković / Kolar-Begović, Zdenka ; Kolar-Šuper, Ružica ; Katalenić, Ana - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021

Skup
8th International Scientific Colloquium Mathematics and Children

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 28.05.2021. - 29.05.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
akcijsko istraživanje, geometrijski uzorak, generalizacija, izolirani problem ; vizualizacija
(action research, generalization, geometric pattern, stand-alone problem, visualization)

Sažetak
U ovom radu prikazuju se rezultati dobiveni u prvoj fazi kolaboracijskog akcijskog istraživanja o razvoju algebarskog i funkcijskog mišljenja u nastavi matematike. Posebno se razmatraju različiti načini zaključivanja i vrste generalizacija koje učenici izvode kroz proces rješavanja problema s rastućim uzorcima. U svrhu identifikacije problema i uvida u znanja i vještine učenika, pripremljen je instrument s četiri zadatka s rastućim geometrijskim uzorcima, različite složenosti (prema vrsti funkcijskog pravila i prema načinu prikaza figura od kojih su sastavljeni). Korišteni zadaci s rastućim uzorcima predstavljaju izolirane geometrijske probleme jer nisu eksplicitno vezani niti uz jednu nastavnu cjelinu te je potrebno uložiti veći kognitivni napor za određivanje općeg pravila i povezati različite matematičke ideje i koncepte. Deskriptivnom i kvalitativnom analizom obrađen je proces rješavanja izoliranog problema, na uzorku od dvjesto učenika hrvatskih gradskih srednjih škola u dobi od 15 do 17 godina. Dobiveni rezultati pokazuju da se učenici većim dijelom služe slikovnim zaključivanjem, a tek u manjoj mjeri brojčanim. Kroz učenički tekstualni opis vidljivi su različiti oblici generalizacija pri čemu u manjoj mjeri provode simboličku generalizaciju kao i postavljanje općeg pravila. Na temelju dobivenih rezultata planira se druga faza akcijskog istraživanja, u kojoj će se, u suradnji s nastavnicima matematike provesti rasprave i radionice o ulozi i načinu korištenja (rastućih) geometrijskih uzoraka s ciljem uvođenja promjena u proces učenja i poučavanja matematike. [The paper presents the results obtained in the first phase of collaborative action research on the development of algebraic and functional thinking in teaching and learning mathematics. In particular, different kinds of generalizations and ways of students' reasoning through the problem-solving process with growing patterns are considered. In order to identify problems and get insight into students' knowledge and skills, an instrument was prepared, consisting of four tasks with growing geometric patterns and of different complexity (according to the type of functional rule and the manner of representation of the figures of which they are composed). The used tasks with growing patterns are stand-alone geometric problems because they are not explicitly related to any teaching unit and require a greater cognitive effort to determine the general rule and to connect different mathematical ideas and concepts. A descriptive and qualitative analysis of the process of solving a stand-alone problem on a sample of two hundred students of Croatian urban high schools aged 15 to 17 was performed. The obtained results show that students mostly use figural reasoning, and only to a lesser extent numerical reasoning. Through the students’ textual description, various forms of generalizations are observed, to a lesser extent carrying out symbolic generalization as well as setting a general rule. Based on the obtained results, the second phase of action research is planned. Discussions and workshops on the role and use of (growing) geometric patterns will be conducted in collaboration with mathematics teachers, aimed at introducing changes in learning and teaching mathematics.]

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-Šifra projekta FFST-INST-2020-33 - Izgradnja koncepta funkcije te razvoj funkcijskog mišljenja kroz učenje i poučavanje matematike (Baranović, Nives, VLASTITA-SREDSTVA - Institucijski projekt) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

intcollmathchild.mathos.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Baranović, Nives; Antunović-Piton, Branka
Načini otkrivanje pravila rastućih geometrijskih uzoraka učenika u dobi od 15 do 17 godina // The 8th International Scientific Colloquium MATHEMATICS AND CHILDREN founded by Margita Pavleković / Kolar-Begović, Zdenka ; Kolar-Šuper, Ružica ; Katalenić, Ana (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. 3, 84 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Baranović, N. & Antunović-Piton, B. (2021) Načini otkrivanje pravila rastućih geometrijskih uzoraka učenika u dobi od 15 do 17 godina. U: Kolar-Begović, Z., Kolar-Šuper, R. & Katalenić, A. (ur.)The 8th International Scientific Colloquium MATHEMATICS AND CHILDREN founded by Margita Pavleković.
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Nives and Antunovi\'{c}-Piton, Branka}, year = {2021}, pages = {84}, chapter = {3}, keywords = {akcijsko istra\v{z}ivanje, geometrijski uzorak, generalizacija, izolirani problem, vizualizacija}, title = {Na\v{c}ini otkrivanje pravila rastu\'{c}ih geometrijskih uzoraka u\v{c}enika u dobi od 15 do 17 godina}, keyword = {akcijsko istra\v{z}ivanje, geometrijski uzorak, generalizacija, izolirani problem, vizualizacija}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska}, chapternumber = {3} }
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Nives and Antunovi\'{c}-Piton, Branka}, year = {2021}, pages = {84}, chapter = {3}, keywords = {action research, generalization, geometric pattern, stand-alone problem, visualization}, title = {Ways of discovering general rules of growing geometric patterns by students aged 15 to 17}, keyword = {action research, generalization, geometric pattern, stand-alone problem, visualization}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska}, chapternumber = {3} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font