Pregled bibliografske jedinice broj: 1135337
Konstruktivistička nastava i razredno ozračje u osnovnom obrazovanju: teorijsko-komparativne perspektive
Konstruktivistička nastava i razredno ozračje u osnovnom obrazovanju: teorijsko-komparativne perspektive, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec
CROSBI ID: 1135337 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konstruktivistička nastava i razredno ozračje u osnovnom obrazovanju: teorijsko-komparativne perspektive
(Constructivist learning and classroom climate in primary education: theoretically-comparative perspectives)
Autori
Šimon, Sanela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Čakovec
Datum
05.07
Godina
2021
Stranica
40
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
konstruktivistička nastava, razredno ozračje, školsko ozračje, osnovna škola, učenje i poučavanje
(constructivist teaching, classroom climate, school climate, elementary school, learning and teaching)
Sažetak
Kako se je razvijalo društvo, tako su se razvijali i novi oblici provođenja nastave. Konstruktivizam je teorija nastave koja se temelji na tome da pojedinac samostalno konstruira vlastito znanje na temelju individualnog doživljaja. Konstruktivistička nastava naglašava individualnost u odgojno-obrazovnom procesu te prilagođavanje nastavnog sadržaja i aktivnosti svakome učeniku zasebno na temelju toga na kojoj razini sposobnosti i usvojenih vještina i znanja se učenik nalazi. U literaturi se navodi kako su glavna obilježja konstruktivističkog učenja učenje istraživanjem, učenje rješavanjem problema, suradničko učenje, učenje igrom i projektno učenje. Ono na čemu se konstruktivistička nastava najviše temelji je sloboda. Učenici su slobodni izabrati način na koji će nešto naučiti, slobodni su odabrati mjesto gdje će to naučiti, slobodni su odabrati način i aktivnosti kojima će riješiti neki problem te su slobodni sami doći do zaključka. Pojam koji se neposredno veže uz konstruktivističku nastavu te se počeo spominjati istovremeno s razvojem konstruktivističke nastave je razredno ozračje. To je pojam koji označava uži dio školskog ozračja, a definiran je kao odnos između sudionika nastavnog procesa. Razredno ozračje sve se više smatra ključnim obilježjem svake škole i razreda te je usko povezano sa uspješnim razvojem učenika. Razredno ozračje povezuje se sa školskim uspjehom, pristupom školi i učenju, motivacijom, ponašanjem, razvojem socijalnog odnosa te pokazivanjem interesa. Postoji cijeli niz obrazovnih čimbenika koji utječu na razredno ozračje, od fizičkog izgleda razreda, preko psihološkog ozračja kreiranog društvenim odnosima do karakteristika i karaktera svakog pojedinog člana nastavnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)