Pregled bibliografske jedinice broj: 1135330
Usporedba roditeljske percepcije odgojno-obrazovnih sustava Hrvatske i Engleske
Usporedba roditeljske percepcije odgojno-obrazovnih sustava Hrvatske i Engleske, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec
CROSBI ID: 1135330 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba roditeljske percepcije odgojno-obrazovnih sustava Hrvatske i Engleske
(Comparison of parental perception of the educational systems of Croatia and England)
Autori
Meštrić, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Čakovec
Datum
05.07
Godina
2021
Stranica
54
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
odgojno-obrazovni sustav, Engleska, Hrvatska, roditelji, partnerstvo
(educational system, England, Croatia, parents, partnership)
Sažetak
Posljednjih nekoliko desetljeća sve više se raspravlja o važnosti uključivanja roditelja u odgojno-obrazovne sustave te stvaranja partnerskog odnosa između tih dviju strana. Potrebno se osloboditi ustaljenog obrasca ponašanja prema kojem se na roditelje gleda kao na prepreku i razmišljati o njima kao ravnopravnim partnerima u odgoju i obrazovanju djece, uvažavajući pritom njihove stavove i mišljenja. Uključenost roditelja u odgojno-obrazovne sustave povezana je s nizom pozitivnih aspekata dječjeg funkcioniranja. Ovim će radom biti prikazani odgojno-obrazovni sustavi dviju europskih zemalja, Engleske i Republike Hrvatske. Engleski odgojno-obrazovni sustav već duže vrijeme slovi kao jedan od boljih u svijetu, dok su u odgojno-obrazovni sustav Republike Hrvatske, posljednjih nekoliko godina, uvedene velike promjene. U svrhu ovog diplomskog rada provedeno je istraživanje metodom intervjua čiji je cilj bio utvrditi mišljenja i iskustva roditelja o odgojno-obrazovnim sustavima Engleske i Republike Hrvatske te utvrditi postoje li razlike u njihovim stavovima i razmišljanjima. U istraživanju su sudjelovala četiri sudionika, od toga dva roditelja iz Engleske te dva roditelja iz Hrvatske. Dobiveni rezultati ukazuju da roditelji u Engleskoj pokazuju visoki interes za sve oblike suradnje s odgojno-obrazovnim sustavom ističući pritom pozitivne aspekte njihovog uključivanja. Roditelji u Hrvatskoj ističu da nema potrebe za većom suradnjom, pri čemu nedostatak vremena vide kao najznačajniju prepreku u suradnji roditelja i odgojno-obrazovnog sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)