Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1135329

Alternativne i državne škole: roditeljska mišljenja, aspiracije, nedoumice i mogućnosti


Cvetko, Monika
Alternativne i državne škole: roditeljska mišljenja, aspiracije, nedoumice i mogućnosti, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec


CROSBI ID: 1135329 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Alternativne i državne škole: roditeljska mišljenja, aspiracije, nedoumice i mogućnosti
(Alternative and state schools: parental opinions, aspirations, doubts and possibilities)

Autori
Cvetko, Monika

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Čakovec

Datum
05.07

Godina
2021

Stranica
80

Mentor
Topolovčan, Tomislav

Ključne riječi
alternativne škole, državne škole, roditeljsko mišljenje, odgoj i obrazovanje, nastava, pedagoška načela, didaktičko-metodički aspekti nastave
(alternative schools, state schools, parental thinking, upbringing and education, teaching pedagogical principles, didactic and methodological aspects of teaching)

Sažetak
Alternativne škole u svojoj definiciji slobodne su, privatne škole koje mogu osnivati pravne ili fizičke osobe, a roditeljima predstavljaju izbor jednako kao i državne škole. U Republici Hrvatskoj zastupljene su u manjoj mjeri nego državne škole te se od njih razlikuju u didaktičko-metodičkom pogledu. Alternativne škole svoje didaktičko-metodičke ciljeve ostvaruju i postižu na drugačiji način jer se u takvim školama stavlja naglasak na konstruktivističku nastavu i individualni pristup učeniku. U ovom se radu želi dati prikaz alternativnih i državnih škola te ispitati roditeljsko mišljenje o istima. Kroz teorijski dio rada predstavljene su alternativne škole kao što su waldorfske škole, Montessori škole, Freintetova škola i Summerhil. Navedene alternativne škole prikazane su kroz vlastite osnivače, pedagoška načela i didaktičko-metodičke koncepte organizacije nastave. U Hrvatskoj trenutno postoje obrazovne institucije koje nude koncept obrazovanja prema programu waldorfske i Montessori škole, dok ostale prethodno navedene škole nisu zastupljene. Osim navedenih alternativnih škola u radu se želi dati prikaz obrazovnog sustava u državnim školama Republike Hrvatske i to u pogledu organizacije nastave, nastavnih predmeta, ocjenjivanja te odnosa roditelja i učitelja. Prema svemu navedenome, ciljevi su istraživanja u radu dobiti uvid u mišljenja, aspiracije, nedoumice i mogućnosti roditelja kada bi državne i alternativne škole bile jednako zastupljene u Republici Hrvatskoj te upoznati roditelje s prednostima, nedostacima državnog i alternativnog obrazovanja. Istraživanje je provedeno na temelju metode intervjua, a u njemu je sudjelovalo ukupno četvero sudionika s područja Krapinsko-zagorske županije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislav Topolovčan (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Cvetko, Monika
Alternativne i državne škole: roditeljska mišljenja, aspiracije, nedoumice i mogućnosti, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec
Cvetko, M. (2021) 'Alternativne i državne škole: roditeljska mišljenja, aspiracije, nedoumice i mogućnosti', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec.
@phdthesis{phdthesis, author = {Cvetko, Monika}, year = {2021}, pages = {80}, keywords = {alternativne \v{s}kole, dr\v{z}avne \v{s}kole, roditeljsko mi\v{s}ljenje, odgoj i obrazovanje, nastava, pedago\v{s}ka na\v{c}ela, didakti\v{c}ko-metodi\v{c}ki aspekti nastave}, title = {Alternativne i dr\v{z}avne \v{s}kole: roditeljska mi\v{s}ljenja, aspiracije, nedoumice i mogu\'{c}nosti}, keyword = {alternativne \v{s}kole, dr\v{z}avne \v{s}kole, roditeljsko mi\v{s}ljenje, odgoj i obrazovanje, nastava, pedago\v{s}ka na\v{c}ela, didakti\v{c}ko-metodi\v{c}ki aspekti nastave}, publisherplace = {\v{C}akovec} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Cvetko, Monika}, year = {2021}, pages = {80}, keywords = {alternative schools, state schools, parental thinking, upbringing and education, teaching pedagogical principles, didactic and methodological aspects of teaching}, title = {Alternative and state schools: parental opinions, aspirations, doubts and possibilities}, keyword = {alternative schools, state schools, parental thinking, upbringing and education, teaching pedagogical principles, didactic and methodological aspects of teaching}, publisherplace = {\v{C}akovec} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font