Pregled bibliografske jedinice broj: 1135328
Mišljenja učitelja o ocjenjivanju nastavnih predmeta glazbene, likovne i tjelesne i zdravstvene kulture u primarnom obrazovanju
Mišljenja učitelja o ocjenjivanju nastavnih predmeta glazbene, likovne i tjelesne i zdravstvene kulture u primarnom obrazovanju, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec
CROSBI ID: 1135328 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mišljenja učitelja o ocjenjivanju nastavnih predmeta glazbene, likovne i tjelesne i zdravstvene kulture u primarnom obrazovanju
(Teachers' Opinions on Grading Styles in Music, Visual Arts and Physical Education Classes in Primary Education)
Autori
Vuradin, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Čakovec
Datum
05.07
Godina
2021
Stranica
56
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
opisno ocjenjivanje, brojčano ocjenjivanje, Likovna kultura, Glazbena kultura, Tjelesna i zdravstvena kultura
(descriptive grading, numerical grading, Visual Arts, Music, Physical Education)
Sažetak
Ocjenjivanje je pridavanje brojčane ili opisne vrijednosti rezultatima praćenja i provjeravanja učenikova rada. Postoje različiti modeli ocjenjivanja, a može ih se svrstati u opisno i brojčano ocjenjivanje. U Republici Hrvatskoj danas se znanja i sposobnosti učenika ocjenjuju brojčano. U prošlosti su postojali i drugačiji oblici ocjenjivanja. Opisno ocjenjivanje zastupljeno je u nižim razredima osnovnoškolskih sustava diljem Europe i svijeta. Mnogobrojni stručnjaci misle, a i rezultati prije provedenih istraživanja pokazuju, da u Republici Hrvatskoj također treba opisno ocjenjivati u predmetima Likovne, Glazbene te Tjelesne i zdravstvene kulture. Cilj ovog istraživanja bio je doznati što misle učitelji razredne nastave o opisnom ocjenjivanju u navedenim predmetima u prva četiri razreda osnovne škole ; u kojem postotku se slažu s opisnim, brojčanim ili kombiniranim načinom ocjenjivanja te postoje li razlike u mišljenjima između učitelja s manje, srednje i više godina radnog staža. Istraživanje je provedeno 2020. godine na 150 učitelja/ica sjeverozapadne Hrvatske. Uzorak je bio prigodan i slučajan. Korišten je upitnik o ocjenjivanju s deset tvrdnji Likertove ljestvice. Analizom rezultata (kvantitativno obrađenih u statističkom IBM programu SPPS 20) vidljiva je nekonzistentnost odgovora ispitanika. Učitelji/ice u najvećoj mjeri smatraju da u navedenim nastavnim predmetima ne treba primjenjivati samo brojčano ocjenjivanje ; da bi učenici rado sudjelovali na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture bez brojčanih ocjena ; da umjesto brojčanog ocjenjivanja treba ocjenjivati opisno ; da treba kombinirati opisne i brojčane ocjene ; da u navedenim nastavnim predmetima uopće ne treba ocjenjivati ; da ne treba dodjeljivati negativne ocjene za nenošenje opreme te da ponašanje ne treba brojčano ocjenjivati. Sve hipoteze u radu, osim devete, su prihvaćene. Mlađi učitelji u većoj mjeri smatraju da za nenošenje opreme na sat TZK-a treba dodjeljivati negativne ocjene, dok se ispitanici s više godina radnog staža u manjoj mjeri slažu s time. Za donošenje konkretnih zaključaka i uvođenje promjena u praksu trebalo bi provesti daljnja istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)