Pregled bibliografske jedinice broj: 1135209
Uloga odgojitelja u budućnosti
Uloga odgojitelja u budućnosti, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1135209 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga odgojitelja u budućnosti
(Importance and rule of educator in future)
Autori
Petrović, Dorotea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
06.07
Godina
2021
Stranica
24
Mentor
Dubovicki, Snježana
Ključne riječi
alternativni programi, odgojitelj, predviđanje uloge odgojitelja
(alternative programs, future educator, prediction the role of the educator)
Sažetak
Cilj rada je pobliže objasniti ulogu odgojitelja danas, nekada i naravno, u budućnosti. U tim ćemo se scenarijima budućnosti predškolskoga odgoja i uloge odgojitelja voditi idejama alternativnih programa. Prema alternativnim programima, razvojima pedagogije u budućnosti te na osnovi sadašnjosti i svega što danas znamo i primjenjujemo u struci možemo zaključiti, odnosno predvidjeti ulogu odgojitelja u budućnosti. Intervjuom je ispitano kako pojedini roditelji razmišljaju o ulozi odgojitelja u budućnosti i koliko malo se ustvari pažnje tome pridaje. Navedene su osnovne karakteristike odgojitelja, poželjne osobine, načini stjecanja profesije. Bitno je i spomenuti posebne kompetencije odgojitelja, koje nisu nužne za stjecanje profesije ali su svakako poželjne: strpljenje, potrebno je da bude pozitivan, fizičko zdravlje, pozitivna slika o sebi, psihičko zdravlje, otvorenost, fleksibilnost koje su objašnjene detaljnije u radu. Kroz rad je pobliže objašnjena uloga odgojitelja u budućnosti. U budućnosti koja je još jako neizvjesna nas svašta može čekati, a s obzirom na eksponencijalni razvoj tehnologije i ubrzan tempo života uloga odgojitelja bi mogla biti samo veća i važnija u budućnosti. Naziv odgajatelj prvi put se pojavljuje u knjizi Samuela Lorenza Knapp, 1843.godine. Postoje redoviti i posebni programi u dječjim vrtićima, gdje se teži ka razvoju dječjeg identiteta, socijalnih vještina i djeteta kao društvenog bića. Napredak djece prati se pisanom dokumentacijom propisanom od strane ministarstva. Javljaju se tri izuzetno važne uloge odgojitelja: partnerska, odgojna i obrazovna. Izuzetno je bitno ostvariti partnerske odnose s roditeljima jer su interesi roditelja i odgojitelja isprepleteni. U današnjem vremenu potrebno je stalno usavršavanje, radi eksponencijalnog razvoja tehnologije. U radu ćemo istražiti viđenje roditelja i odgojitelja o radu odgojitelja u budućnosti, te vidjeti predviđaju li pozitivnu ili negativnu budućnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Snježana Dubovicki
(mentor)