Pregled bibliografske jedinice broj: 1135159
Ponašanja i stavovi nastavnika prema anksioznim učenicima
Ponašanja i stavovi nastavnika prema anksioznim učenicima // Knjiga znanstvenih sažetaka
Split, Hrvatska, 2021. (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1135159 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ponašanja i stavovi nastavnika prema anksioznim učenicima
(Teachers' behaviors and attitudes toward anxious students)
Autori
Petak, Ana ; Narić, Sanja ; Matković, Roberta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga znanstvenih sažetaka
/ - , 2021
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija 12. Dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 27.05.2021. - 28.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
anksioznost, škola, nastavnici, stavovi, prevencija
(anxiety, school, teachers, attitudes, prevention)
Sažetak
Anksioznost je jedna od najučestalijih poteškoća u djetinjstvu i adolescenciji. U kontekstu posljedica psihosocijalnih okolnosti (pandemija COVID-19, potresi u široj zagrebačkoj regiji) na mentalno zdravlje učenika raste važnost osvještavanja nastavnika o poteškoćama iz anksioznog spektra te se otvaraju pitanja kompetencija nastavnika nužnih za prepoznavanje i podučavanje učenika s internaliziranim poteškoćama. Cilj rada je sažeti postojeća istraživanja o stavovima i ponašanjima nastavnika prema učenicima s anksioznim poteškoćama, sa svrhom podizanja svijesti nastavnika o važnosti ranog uočavanja anksioznih učenika, ali i uvida u neodgovorena pitanja te planiranja relevantnih istraživačkih nacrta. Pregledom su obuhvaćeni znanstveni radovi objavljeni od 2005. godine na dalje koji udovoljavaju ključnim riječima pretrage u bazama podataka. Rad nudi pregled suvremenih istraživanja o problemima uočavanja učenika s anksioznim poteškoćama, ulozi nastavnika u tom procesu, odnosu stavova i ponašanja nastavnika te školskom okruženju kao zaštitnom čimbeniku za brojne nepovoljne razvojne ishode učenika. U literaturi se rijetko nailazi na istraživanja koja nude podatke o navedenim temama. Postojeća istraživanja pokazuju kako su nastavnici bolji u detekciji eksternaliziranih poteškoća, a u svojim procjenama podcjenjuju probleme internalizirane prirode. Ponašanje nastavnika prema anksioznim učenicima rijetko je istraživano te je uglavnom operacionalizirano kao rezultat na upitnicima. Pregled podataka ukazuje na snažnu potrebu za dodatnim istraživanjima u tematskom području, s posebnim naglaskom na hrvatski odgojno-obrazovni kontekst. U zaključku je neosporno istaknuti da su za prepoznavanje i tretman anksioznih učenika zaduženi stručnjaci za mentalno zdravlje, no radi osiguravanja pravovremene podrške iznimno je važno osvještavanje odgojno-obrazovnih djelatnika o njihovom potencijalu za uočavanje učenikovih poteškoća i osiguravanje adekvatne podrške.
Izvorni jezik
Hrvatski