Pregled bibliografske jedinice broj: 1134673
Utjecaj projektne nastave na socijalnu kompetenciju učenika
Utjecaj projektne nastave na socijalnu kompetenciju učenika, 2020., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Osijek, Republika Hrvatska
CROSBI ID: 1134673 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj projektne nastave na socijalnu kompetenciju učenika
(The Impact of Project Teaching on the Student's Social Competence)
Autori
Šustek, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek, Republika Hrvatska
Datum
16.03
Godina
2020
Stranica
159
Mentor
Peko, Anđelka
Ključne riječi
Projektna nastava ; socijalna kompetencija ; istraživanje mješovitog pristupa
(Project Teaching ; Social Competence ; Mixed Methods Research)
Sažetak
Suvremeno društvo od pojedinca očekuje sposobnost aktivnog sudjelovanja u socijalnom kontekstu. Učenike stoga treba usmjeravati na razvoj socijalne kompetencije što podrazumijeva odgoj i obrazovanje za zajedništvo, aktivno sudjelovanje u društvu te snalaženje u situacijama koje zahtijevaju suradnju i timsko učenje. U ovom radu predstavljena je suvremena projektna nastava kao jedan od mogućih vidova aktivnog učenja koja svojim obilježjima doprinosi razvoju socijalne kompetencije učenika. Cilj istraživanja bio je ispitati utjecaj projektne nastave na socijalnu kompetenciju učenika četvrtog razreda osnovne škole. Zadatci istraživanja bili su: utvrditi indikatore socijalne kompetencije učenika četvrtog razreda osnovne škole u neprojektnoj i projektnoj nastavi ; usporediti dobivene rezultate i utvrditi postoje li statistički značajne razlike u utvrđenim indikatorima socijalne kompetencije učenika četvrtog razreda osnovne škole u neprojektnoj i projektnoj nastavi s osvrtom na njihova sociodemografska obilježja. Postavljena je hipoteza H0: Nema utjecaja projektne nastave na socijalnu kompetenciju učenika četvrtog razreda. T-testom provjerena je značajnost razlike između neprojektne i projektne nastave. Iz rezultata je vidljivo da je srednja vrijednost veća u projektnoj nastavi što se tumači time da projektna nastava ima veći utjecaj na socijalnu kompetenciju učenika u odnosu na neprojektnu nastavu. S obzirom na to da je granični t = 1, 74 (s pouzdanosti od 95 %) manji od dobivenog t = 2, 18, razlika je statistički značajna. Stoga se postavljena hipoteza H0: Nema utjecaja projektne nastave na socijalnu kompetenciju učenika četvrtog razreda odbacuje. Fisherovim egzaktnim testom ispitalo se ima li projektna nastava utjecaj na socijalnu kompetenciju učenika s obzirom na njihov spol i opći školski uspjeh u prethodnoj školskoj godini u odnosu na neprojektnu nastavu. S obzirom na spol učenika, dobivena vrijednost p = 0, 59 veća je od vrijednosti α = 0, 05 što dovodi do zaključka da se postavljena hipoteza H0: Nema utjecaja projektne nastave na socijalnu kompetenciju učenika četvrtog razreda s obzirom na njihov spol ne odbacuje. S obzirom na opći uspjeh učenika, dobivena vrijednost p = 0, 20 veća je od vrijednosti α = 0, 05 što dovodi do zaključka da se postavljena hipoteza H0: Nema utjecaja projektne nastave na socijalnu kompetenciju učenika četvrtog razreda s obzirom na njihov opći uspjeh u prethodnoj školskoj godini ne odbacuje. U okviru rezultata istraživanja doneseni su opis i interpretacija socijalne kompetencije učenika, projektnih aktivnosti u grupi te interakcije sudionika nastave. Istraživanje je zasnovano na provjerenim znanstvenim metodama te je potkrijepljeno relevantnim istraživanjima.
Izvorni jezik
Hrvatski