Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1134334

Analiza stavova učitelja i njihov utjecaj na interkulturalni odgoj i obrazovanje


Šustek, Ivana
Analiza stavova učitelja i njihov utjecaj na interkulturalni odgoj i obrazovanje // Obrazovanje za interkulturalizam: Položaj Roma u odgoju i obrazovanju / Mlinarević, V. ; Brust Nemet, M. ; Bushati, J. (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 321-331 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1134334 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza stavova učitelja i njihov utjecaj na interkulturalni odgoj i obrazovanje
(Analysis of the Attitudes of Teachers and their Impact on Intercultural Education)

Autori
Šustek, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Obrazovanje za interkulturalizam: Položaj Roma u odgoju i obrazovanju / Mlinarević, V. ; Brust Nemet, M. ; Bushati, J. - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015, 321-331

ISBN
978-953-6965-42-7

Skup
Položaj Roma u odgoju i obrazovanju

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 08.01.2015. - 09.01.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Interkulturalni odgoj i obrazovanje, interkulturalni dijalog, stavovi, učitelji, škola
(Intercultural Education, Intercultural Dialogue, Attitudes, Teachers, School)

Sažetak
Interkulturalni odgoj i obrazovanje pretpostavljaju solidarnost, empatiju, poštivanje različitosti, stvaranje pozitivne svijesti i pozitivnih stavova o sebi i drugima, pozitivni i otvoreni dijalog te druge čimbenike koji su neophodno važni za opći razvoj u multikulturnom društvu u kojem se nalazimo. Međutim, današnje društvo nerijetko pruža brojna izražavanja rasizma, stereotipa i općenito negativnih stavova prema vjerski, kulturno, etnički i jezično različitim osobama. Unatoč tome, škole, na čelu s učiteljima kao glavnim nositeljima realizacije nastavnog procesa, imaju moralnu i profesionalnu dužnost djelovati preventivno u takvome društvu. Takvo djelovanje znači da svakom učeniku, bez obzira na različitosti, učitelji trebaju pružiti osjećaj humanog okruženja te stvoriti s njim pozitivan i otvoren dijalog. To svakako podrazumijeva njihove pozitivne stavove prema svim učenicima. Obzirom da su stavovi determinante ponašanja, može se tvrditi da utječu na uspjeh jednakosti i ravnopravnosti svih učenika. Pozitivni stavovi su preduvjet za stvaranje pozitivnog i otvorenog dijaloga u kojem se vjerski, kulturno, etnički ili pak jezično različiti učenici osjećaju potpuno prihvaćenima i ravnopravno uključenima u odgojno-obrazovni proces. Važno je naglasiti da stavovi učitelja utječu i na oblikovanje stavova kod učenika, pa se često javlja proporcionalan odnos stavova učitelja sa stavovima učenika. U radu se na temelju teorijskih spoznaja nastoji pokazati važnost interkulturalnog odgoja i obrazovanja te s tim u svezi i važnost pozitivnih stavova učitelja prema istome. Također se navodi pregled i analiza relevantnih istraživanja koja su ispitivala stavove učitelja prema interkulturalnom odgoju i obrazovanju učenika, a na osnovi toga nastoji se pokazati koliki je utjecaj stavova učitelja na isto. Očekuje se da će rad imati pozitivne praktične, pedagoške i stručne efekte kao doprinos u ovom području, a istovremeno može biti polazište za daljnje spoznaje i istraživanja o interkulturalnom odgoju i obrazovanju.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ivana Šustek (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šustek, Ivana
Analiza stavova učitelja i njihov utjecaj na interkulturalni odgoj i obrazovanje // Obrazovanje za interkulturalizam: Položaj Roma u odgoju i obrazovanju / Mlinarević, V. ; Brust Nemet, M. ; Bushati, J. (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 321-331 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Šustek, I. (2015) Analiza stavova učitelja i njihov utjecaj na interkulturalni odgoj i obrazovanje. U: Mlinarević, V., Brust Nemet, M. & Bushati, J. (ur.)Obrazovanje za interkulturalizam: Položaj Roma u odgoju i obrazovanju.
@article{article, author = {\v{S}ustek, Ivana}, year = {2015}, pages = {321-331}, keywords = {Interkulturalni odgoj i obrazovanje, interkulturalni dijalog, stavovi, u\v{c}itelji, \v{s}kola}, isbn = {978-953-6965-42-7}, title = {Analiza stavova u\v{c}itelja i njihov utjecaj na interkulturalni odgoj i obrazovanje}, keyword = {Interkulturalni odgoj i obrazovanje, interkulturalni dijalog, stavovi, u\v{c}itelji, \v{s}kola}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}ustek, Ivana}, year = {2015}, pages = {321-331}, keywords = {Intercultural Education, Intercultural Dialogue, Attitudes, Teachers, School}, isbn = {978-953-6965-42-7}, title = {Analysis of the Attitudes of Teachers and their Impact on Intercultural Education}, keyword = {Intercultural Education, Intercultural Dialogue, Attitudes, Teachers, School}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font