Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1134330

Brendiranje gradova u svjetlu evropskih integracija – empirijsko istraživanje u Crnoj Gori


Melović, Boban; Milović, Nikola; Djokaj, Anton; Šerić, Neven
Brendiranje gradova u svjetlu evropskih integracija – empirijsko istraživanje u Crnoj Gori // Proceedings VIII Scientific conference with international participation – Business Forum 2019, Jahorina
Sarajevo: Univerzitet u Istočnom Sarajevu, 2019. 2, 10 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1134330 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Brendiranje gradova u svjetlu evropskih integracija – empirijsko istraživanje u Crnoj Gori
(Branding cities in the light of European integration - an empirical study in Montenegro)

Autori
Melović, Boban ; Milović, Nikola ; Djokaj, Anton ; Šerić, Neven

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Proceedings VIII Scientific conference with international participation – Business Forum 2019, Jahorina / - Sarajevo : Univerzitet u Istočnom Sarajevu, 2019

Skup
Jahorina Business Forum

Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 27.03.2019. - 29.03.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Brend ; Brendiranje ; Grad ; EU integracije
(Brand ; Branding ; City ; EU integrations)

Sažetak
Savremeno doba karakteriše sve veća konkurencija među gradovima kao destinacijama, zbog čega marketing i brend menadžment sve više dobijaju na značaju. Naime, sve veći broj gradova razvija model brendiranja grada, shvatajući to kao zahtjev svjetskog tržišta i globalnih potrošača. Drugim riječima, model upravljanja gradom u savremenim uslovima zasniva se na pretpostavci da grad može, odnosno mora da funkcioniše kao “kompanija” na tržištu, kako bi se obezbijedio dovoljan nivo konkurentnosti, posebno u uslovima evropskih i globalnih integracija. Imajući u vidu da je brendiranje gradova interdisciplinaran koncept, autori su sproveli empirijsko istraživanje u Crnoj Gori sa ciljem sagledavanja stanja i utvrđivanja signifikantnosti faktora koji mogu doprinijeti boljem pozicioniranju gradova u svijesti evropskih, odnosno globalnih turista.U radu su korišćene kvalitativne istraživačke metode, kako bi se identifikovali faktori koji su relevantni za brendiranje grada, sa posebnim akcentom na motive, asocijacije i druge faktore koji utiču na pozicioniranost brenda i ‘brand personality’.Zaključak do kojeg autori dolaze ukazuje na neophodnost integralnog pristupa brendiranju grada, zasnovanog na simbiozi endogenih i egzogenih faktora, pri čemu izgradnja brenda grada po principu unikatnosti, odnosno jedinstvenosti treba da predstavlja dugoročni cilj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Neven Šerić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

jbf.ekofis.ues.rs.ba

Citiraj ovu publikaciju:

Melović, Boban; Milović, Nikola; Djokaj, Anton; Šerić, Neven
Brendiranje gradova u svjetlu evropskih integracija – empirijsko istraživanje u Crnoj Gori // Proceedings VIII Scientific conference with international participation – Business Forum 2019, Jahorina
Sarajevo: Univerzitet u Istočnom Sarajevu, 2019. 2, 10 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Melović, B., Milović, N., Djokaj, A. & Šerić, N. (2019) Brendiranje gradova u svjetlu evropskih integracija – empirijsko istraživanje u Crnoj Gori. U: Proceedings VIII Scientific conference with international participation – Business Forum 2019, Jahorina.
@article{article, author = {Melovi\'{c}, Boban and Milovi\'{c}, Nikola and Djokaj, Anton and \v{S}eri\'{c}, Neven}, year = {2019}, pages = {10}, chapter = {2}, keywords = {Brend, Brendiranje, Grad, EU integracije}, title = {Brendiranje gradova u svjetlu evropskih integracija – empirijsko istra\v{z}ivanje u Crnoj Gori}, keyword = {Brend, Brendiranje, Grad, EU integracije}, publisher = {Univerzitet u Isto\v{c}nom Sarajevu}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina}, chapternumber = {2} }
@article{article, author = {Melovi\'{c}, Boban and Milovi\'{c}, Nikola and Djokaj, Anton and \v{S}eri\'{c}, Neven}, year = {2019}, pages = {10}, chapter = {2}, keywords = {Brand, Branding, City, EU integrations}, title = {Branding cities in the light of European integration - an empirical study in Montenegro}, keyword = {Brand, Branding, City, EU integrations}, publisher = {Univerzitet u Isto\v{c}nom Sarajevu}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina}, chapternumber = {2} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font