Pregled bibliografske jedinice broj: 1134330
Brendiranje gradova u svjetlu evropskih integracija – empirijsko istraživanje u Crnoj Gori
Brendiranje gradova u svjetlu evropskih integracija – empirijsko istraživanje u Crnoj Gori // Proceedings VIII Scientific conference with international participation – Business Forum 2019, Jahorina
Sarajevo: Univerzitet u Istočnom Sarajevu, 2019. 2, 10 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1134330 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Brendiranje gradova u svjetlu evropskih
integracija – empirijsko istraživanje u Crnoj Gori
(Branding cities in the light of European
integration - an empirical study in Montenegro)
Autori
Melović, Boban ; Milović, Nikola ; Djokaj, Anton ; Šerić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Proceedings VIII Scientific conference with international participation – Business Forum 2019, Jahorina
/ - Sarajevo : Univerzitet u Istočnom Sarajevu, 2019
Skup
Jahorina Business Forum
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 27.03.2019. - 29.03.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Brend ; Brendiranje ; Grad ; EU integracije
(Brand ; Branding ; City ; EU integrations)
Sažetak
Savremeno doba karakteriše sve veća konkurencija među gradovima kao destinacijama, zbog čega marketing i brend menadžment sve više dobijaju na značaju. Naime, sve veći broj gradova razvija model brendiranja grada, shvatajući to kao zahtjev svjetskog tržišta i globalnih potrošača. Drugim riječima, model upravljanja gradom u savremenim uslovima zasniva se na pretpostavci da grad može, odnosno mora da funkcioniše kao “kompanija” na tržištu, kako bi se obezbijedio dovoljan nivo konkurentnosti, posebno u uslovima evropskih i globalnih integracija. Imajući u vidu da je brendiranje gradova interdisciplinaran koncept, autori su sproveli empirijsko istraživanje u Crnoj Gori sa ciljem sagledavanja stanja i utvrđivanja signifikantnosti faktora koji mogu doprinijeti boljem pozicioniranju gradova u svijesti evropskih, odnosno globalnih turista.U radu su korišćene kvalitativne istraživačke metode, kako bi se identifikovali faktori koji su relevantni za brendiranje grada, sa posebnim akcentom na motive, asocijacije i druge faktore koji utiču na pozicioniranost brenda i ‘brand personality’.Zaključak do kojeg autori dolaze ukazuje na neophodnost integralnog pristupa brendiranju grada, zasnovanog na simbiozi endogenih i egzogenih faktora, pri čemu izgradnja brenda grada po principu unikatnosti, odnosno jedinstvenosti treba da predstavlja dugoročni cilj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija