Pregled bibliografske jedinice broj: 1134311
Mogućnosti i ograničenja brendiranja Kotora kao crnogorske turističke destinacije
Mogućnosti i ograničenja brendiranja Kotora kao crnogorske turističke destinacije // Proceedings VII Scientific conference with international participation – Sustainable tourism and institutional environment
Sarajevo: Univerzitet u Istočnom Sarajevu, 2018. str. 187-194 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1134311 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti i ograničenja brendiranja Kotora kao
crnogorske turističke destinacije
(Possibilities and limitations of branding Kotor as
a Montenegrin tourist destination)
Autori
Melović, Boban ; Šerić, Neven ; Djokaj, Anton ; Mitrović, Slavica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Proceedings VII Scientific conference with international participation – Sustainable tourism and institutional environment
/ - Sarajevo : Univerzitet u Istočnom Sarajevu, 2018, 187-194
Skup
VII Scientific Conference with International Participation "Sustainable Tourism and Institutional Environment"
Mjesto i datum
Istočno Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 23.03.2018. - 25.03.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Brend ; Grad ; Brendiranje grada ; Kotor
(Brand ; City ; City branding ; Kotor)
Sažetak
U savremenom svijetu gradovi posvećuju veliku pažnju vlastitom brendiranju, shvatajući to kao zahtjev svjetskog tržišta i globalnih potrošača. Brendiranje gradova je savremeni koncept koji predstavlja model upravljanja gradom, zasnovan na pretpostavci da se grad može posmatrati kao „kompanija“ na tržištu, sve u cilju povećanja broja turista i ekonomskih efekata. Brend nekog grada omogućava njegovo opisivanje, interpretaciju i povezivanje sa određenim obilježjima, karakteristikama, vrijednostima i emocijama, zbog čega ovaj koncept treba shvatiti kao kontinuirani proces, koji je povezan sa svim ostalim marketing naporima. Kreiranje sveobuhvatne strategije brenda je osnova za unapređivanje imidža i plansko ostvarivanje vizije budućnosti grada. Jedan od najatraktivnijih gradova u Crnoj Gori je Kotor u Boki, a najveći promoter identiteta brenda je njegova jedinstvena prirodna ljepota i “word of mouth”, odnosno iskustva koje se prenose. Rad ima za cilj da analizira mogućnosti i ograničenja Kotora, sa ciljem izgradnje snažnijeg turističkog brenda. Autori polaze od hipoteze da brendiranje Kotora predstavlja simbiozu većeg broja faktora, čija je adekvatna valorizacija u pozitivnoj korelaciji sa unapređenjem turističkog imidža i turističkim rezultatima koji se na toj osnovi mogu generisati. U radu su korišćene kvalitativne ekonomske istraživačke metode, sa osnovnim ciljem da se izvrši identifikacija ključnih determinanti relevantnih za brendiranje Kotora, uzimajući u obzir i benchmarking primjere dobre prakse. Zaključak do kojeg autori dolaze je da brendiranje i pozicioniranje Kotora treba da budu usmjereni na njegovu ekskluzivnost i jedinstvenost, kao “dragulja Jadrana” sa jedinstvenom prirodnom ljepotom i bogatom kulturno-istorijskom ponudom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija