Pregled bibliografske jedinice broj: 1134220
Upravljanje proizvodom
Upravljanje proizvodom. Split: Redak, 2016 (monografija)
CROSBI ID: 1134220 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje proizvodom
(Product management)
Autori
Šerić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Redak
Grad
Split
Godina
2016
Stranica
180
ISBN
978-953-336-293-9
Ključne riječi
Upravljanje ; Razvoj ; Proizvod ; Usluga
(Management ; Development ; Product ; Service)
Sažetak
Knjiga Upravljanje proizvodom obrađuje marketinšku metodologiju i alate koji se prakticiraju u procesu razvoja, komercijalizacije i upravljanja novim proizvodom tijekom njegovog životnog vijeka. Detaljno su obrađene sve faze u razvoju novoga proizvoda, te marketinški i drugi alati koji se u tu svrhu prakticiraju. Knjiga je oblikovana kroz 15 poglavlja i jedan dodatak. U uvodnom dijelu se predstavlja proces upravljanja proizvodom kroz najvažnije faze i evaluacijske marketinške alate koji se u tim fazama koriste. Predstavljaju se kategorije, razine i klasifikacije potencijalnih novih proizvoda, te se skreće pažnja na određene rizike o kojima danas treba razmišljati pri donošenju odluka u ovoj poslovnoj sferi. Drugo poglavlje obrađuje problematiku istraživanja tržišta sa aspekta donošenja odluka u procesu razvoja novoga proizvoda. Treće poglavlje predstavlja temeljne faze i aktivnosti procesa razvoja novoga proizvoda. U četvrtom poglavlju se predstavljaju konkretne praktične smjernice za upravljanje procesom razvoja novoga proizvoda, kao i čimbenici uspjeha u pozicioniranju novoga proizvoda. Peto poglavlje obrađuje problematiku osmišljavanja, kreiranja i upravljanja markom novoga proizvoda. Materija je razrađena kroz identitet, prepoznatljivost i tržišnu vrijednost marke sa smjernicama za upravljanje ukupnom vrijednošću marke novoga proizvoda. Šesto poglavlje obrađuje načine i modele segmentacije tržišta radi odabira konkretnih tržišta ili dijelova tržišta na kojima je preporučljivo u prvoj fazi komercijalizacije plasirati novi proizvod. Predstavljeni su i suvremeni marketinški pristupi koji se danas prakticiraju u segmentaciji tržišta. Sedmo poglavlje detaljno obrađuje aktivnosti generiranja ideja za nove proizvode, te aktivnosti razvoja koncepcije novoga proizvoda. Predstavljene su praktične i iskoristive tehnike generiranja ideja za nove proizvode, kao i metodologija evaluacije tih ideja. U sklopu ovoga poglavlja je obrađena i conjoint analiza s pojednostavljenim praktičnim prikazom na temelju kojega je svatko može praktično koristiti pri vrednovanju pojedinih karakteristika novoga proizvoda tijekom njegovog razvoja. U osmom poglavlju se predstavljaju praktične smjernice za oblikovanje strategije marketinga novoga proizvoda kroz strateški plan i upravljanje elementima marketinškog spleta na kojima se razvijaju taktike za provedbu strategije. Deveto poglavlje predstavlja metode poslovne analize koje prethode provedbi test marketinga novoga proizvoda. U desetom poglavlju se predstavlja praktičan model konkretnog razvoja proizvoda tijekom probne proizvodnje s odabirom poželjnih prototipova koji će se koristiti u procesu testiranja tržišta. U sklopu ovoga poglavlja se predstavljaju i načini provedbe testiranja tržišta. Jedanaesto poglavlje predstavlja praktične pristupe i marketinške alate koji se prakticiraju u upravljanju proizvodom tijekom njegovog ukupnog životnog ciklusa. Odabirom predstavljenih strategija i taktika se može proaktivno djelovati u cilju održavanja zadovoljavajuće razine prodaje proizvoda. U dvanaestom poglavlju su predstavljene praktične politike prodaje proizvoda, koje danas prakticira većina svjetskih trgovačkih lidera. Pored toga u ovome poglavlju su predstavljene i smjernice za kreiranje politike novoga proizvoda u cilju njegovog bržeg prihvaćanja na tržištu. Trinaesto poglavlje predstavlja marketinške alate na temelju kojih se jednostavnije donose optimalne odluke vezane uz ambalažu i pakiranje proizvoda. Pored toga u ovome se poglavlju predstavljaju i operativne smjernice iskoristive za učinkovito upravljanje asortimanom ponude poduzeća. U četrnaestom poglavlju se ukazuje na važne aktivnosti i kriterije o kojima treba voditi računa u fazi uvođenja novoga proizvoda na tržište, te širenja prodaje na nova tržišta. Petnaesto poglavlje knjige predstavlja smjernice i praktična iskustva iskoristiva za efikasno pozicioniranje novoga proizvoda u tržišnoj niši koja će osigurati kontinuirani rast prodaje do faze zrelosti proizvoda. Na kraju knjige je dodatak u kome se predstavljaju aktualne spoznaje iz područja neuromarketinga u upravljanju proizvodom. Ove spoznaje mogu značajno doprinijeti dinamici prihvaćanja i rasta prodaje novih, ali i svih ostalih proizvoda u asortimanu poduzeća. Knjiga obrađuje znanstvenu problematiku upravljanja proizvodom za potrebe poduzeća, ali predstavlja i relevantnu literaturu za visokoškolske institucije (za kolegije Razvoj proizvoda, Upravljanje proizvodom, Upravljanje markom i sl.) kako za proizvode, tako i za usluge (posebice u turizmu).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Znanstvena knjiga s domaćim recenzentima