Pregled bibliografske jedinice broj: 1134142
Komunikacija i znanje roditelja o iskustvima svoje djece s problemima u ponašanju – razlike u procjeni roditelja i adolescenata
Komunikacija i znanje roditelja o iskustvima svoje djece s problemima u ponašanju – razlike u procjeni roditelja i adolescenata // Kriminologija & socijalna integracija, 29 (2021), 1; 41-65 doi:10.31299/ksi.29.1.3 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1134142 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacija i znanje roditelja o iskustvima svoje djece s problemima u ponašanju – razlike u procjeni roditelja i adolescenata
(Communication and parental knowledge about their children’s experience with behavioral problems - parent-adolescent discrepancies)
Autori
Maglica, Toni
Izvornik
Kriminologija & socijalna integracija (1330-2604) 29
(2021), 1;
41-65
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
adolescenti ; roditelji ; komunikacija ; problemi u ponašanju
(adolescents, parents, communication, behavioral problems)
Sažetak
Roditeljsko znanje, uključenost u djetetove aktivnosti te obiteljska komunikacija drže se jednima od najsnažnijih obiteljskih zaštitnih čimbenika, posebice u adolescenciji kada je pojačano uključivanje u različite probleme u ponašanju. Doživljaji adolescenata i njihove procjene sebe, roditelja i okruženja, nerijetko se razlikuju od roditeljskih. Ovo istraživanje ima za cilj ispitati značajke komunikacije roditelja i adolescenata, roditeljska znanja o iskustvima svoje djece s problemima u ponašanju te utvrditi postoje li razlike u procjenama između roditelja i adolescenata. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od n = 447 adolescenata i n = 447 njihovih roditelja. Korištenim instrumentarijem ispitivalo se iskustvo adolescenata s problemima u ponašanju, procjena učestalosti komunikacije te razlozi koji obeshrabruju adolescente od razgovora s roditeljima. Iste upitnike popunjavali su adolescenti i njihovi roditelji. Rezultati su pokazali da roditelji podcjenjuju uključenost, odnosno iskustva svoje djece s problemima u ponašanju te, s druge strane, komunikaciju o tim problemima procjenjuju učestalijom nego adolescenti. Razlike u procjeni utvrđene su i kod razloga koji obeshrabruju za razgovor s roditeljima. Adolescenti u najvećoj mjeri kao razlog iskazuju strah od reakcije roditelja koji ih sprečava i obeshrabruje za razgovor s njima. Rezultati govore u prilog postojećim znanjima tog područja te mogu imati praktične implikacije u kreiranju prevencijskih intervencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- HeinOnline
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- DOAJ
- SocINDEX
- Heinonline
- Sociology Database