Pregled bibliografske jedinice broj: 1134118
Poticanje funkcionalne komunikacije primjenom asistivne tehnologije
Poticanje funkcionalne komunikacije primjenom asistivne tehnologije, 2021., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1134118 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje funkcionalne komunikacije primjenom
asistivne tehnologije
Autori
Komjetan, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.06
Godina
2021
Stranica
40
Mentor
Pinjatela, Renata
Ključne riječi
potpomognuta komunikacija, poremećaji iz spektra autizma, komunikacijska knjiga ; komunikacijska ploča ; funkcionalna komunikacija
Sažetak
Poremećaj iz spektra autizma (PSA) sve je češća dijagnoza koja se postavlja kod djece rane razvojne dobi, stoga nastaje sve veći broj intervencija kako bi se olakšale teškoće uzrokovane ovim poremećajem. Cilj ovog rada bio je prikazati dosadašnje spoznaje o poticanju funkcionalne komunikacije osoba s PSA kroz primjenu asistivne tehnologije, s posebnim naglaskom na primjenu potpomognute komunikacije (PK), točnije komunikacijskih knjiga i komunikacijskih ploča. Kvalitetnom procjenom asistivne tehnologije povećava se uspješnost njene primjene te se smanjuje vjerojatnost odbacivanja i napuštanja sustava potrebnih za uspješnu funkcionalnu komunikaciju. Pregledom literature uočen je pozitivan utjecaj na povećanje broja usvojenih riječi kao i učestalosti samostalnog izražavanja želja i potreba te komentiranja kod ove populacije kao i kod populacije osoba sa složenim komunikacijskim potrebama. Sustavi PK ponekada se ne primjenjuju zbog pretpostavke da će negativno utjecati na razvoj govora, no istraživanja pokazuju kako ga ne sprječavaju te nekim slučajevima potiču njegov razvoj. Također, primjenom komunikacijskih knjiga i ploča uočene su pozitivne promjene na drugim područjima kao što je smanjenje frustracije, bolja emocionalna regulacija te smanjenje nepoželjnih ponašanja. Ipak, ukazuje se potreba za daljnjim istraživanjima na navedenim područjima funkcionalne komunikacije, a posebno na području Republike Hrvatske gdje gotovo da i ne postoje istraživanja na ovu temu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Renata Pinjatela
(mentor)