Pregled bibliografske jedinice broj: 1133990
Stilovi humora sveučilišnih nastavnika kao prediktori evaluacije nastavnika i motivacijskih čimbenika u studenata
Stilovi humora sveučilišnih nastavnika kao prediktori evaluacije nastavnika i motivacijskih čimbenika u studenata // Odgojno-obrazovne teme, 4 (2021), 1; 41-64 doi:10.53577/oot.4.1.3 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1133990 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stilovi humora sveučilišnih nastavnika kao
prediktori evaluacije nastavnika i motivacijskih
čimbenika u studenata
(University teachers' humour styles as predictors
of teacher evaluation and motivational factors in
students)
Autori
Fileš, Tea ; Pavlin-Bernardić, Nina
Izvornik
Odgojno-obrazovne teme (2623-7911) 4
(2021), 1;
41-64
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
humor nastavnika ; stilovi humora ; evaluacija nastavnika ; motivacijski čimbenici
(teachers’ humour ; styles of humour ; teacher evaluation ; motivational factors)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati doprinos stilova humora studenata i nastavničkih stilova humora u objašnjavanju evaluacije sveučilišnih nastavnika i motivacijskih čimbenika u studenata: ispitne anksioznosti, vrijednosti zadatka i akademske samoefikasnosti. Istraživanje je provedeno putem ankete online na uzorku od 290 studenata različitih fakulteta. Sudionici su ispunjavali skalu nastavničkog humora, skale vrijednosti zadatka, akademske samoefikasnosti i ispitne anksioznosti, upitnik evaluacije nastavnika i upitnik stilova humora. Rezultati pokazuju da je prikladan humor nastavnika pozitivan, a neprikladan humor negativan prediktor evaluacije nastavnika. Za motivacijske čimbenike dobiveni su sljedeći rezultati: afilijativni stil humora studenata je negativan, a samoporažavajući stil pozitivan prediktor ispitne anksioznosti, dok se stilovi humora nastavnika nisu pokazali statistički značajnima. Agresivni stil humora studenata i neprikladan humor nastavnika su pozitivni, a samopoboljšavajući stil humora studenata i prikladan humor nastavnika negativni prediktori vrijednosti zadatka. Afilijativni i samopoboljšavajući stil humora studenata te prikladan humor nastavnika su pozitivni, a agresivni stil humora studenata je negativan prediktor akademske samoefikasnosti. Dobiveni rezultati upućuju na doprinos humora u obrazovnom kontekstu kao i na poželjnost korištenja humora na nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija