Pregled bibliografske jedinice broj: 1133981
Utjecaj održive ambalaže na potrošačev odabir kozmetičkih proizvoda
Utjecaj održive ambalaže na potrošačev odabir kozmetičkih proizvoda, 2021., diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever / Odjel ambalaža, recikliranje i zaštita okoliša, Koprivnica
CROSBI ID: 1133981 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj održive ambalaže na potrošačev odabir
kozmetičkih
proizvoda
(The impact of sustainable packaging on the
consumers choice of cosmetic products)
Autori
Gudlin, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel ambalaža, recikliranje i zaštita okoliša
Mjesto
Koprivnica
Datum
29.06
Godina
2021
Stranica
67
Mentor
Hajdek, Krunoslav
Ključne riječi
ambalaža ; zeleni marketing ; održiva ambalaža ; kozmetički proizvodi
(packaging ; green marketing ; sustainable packaging ; cosmetic products)
Sažetak
Ambalaža je danas nezaobilazna tvorevina jer gotovo da i ne postoji proizvod koji se ne pakira u neku vrstu ambalaže. Povećanjem potrošnje ambalaže i njezinog utjecaja na okoliš, u posljednje je vrijeme sve izraženija ekološka funkcija ambalaže. Promjene u okolišu dovele su do povećane zabrinutosti i ekološke osviještenosti potrošača, a što je rezultiralo stvaranjem njihove nove vrste - zeleni potrošači te nove vrste marketinga – zeleni marketing. Zeleni marketing te povećana zabrinutost i ekološka osviještenost potrošača utjecali su na ambalažnu industriju: teži se prema proizvodnji održive ambalaže, odnosno korištenju ekološki prihvatljivijih ambalažnih materijala, smanjenju potrošnje ambalažnog materijala, smanjenju otpada i odbačene ambalaže, recikliranju itd. Osim teorijskog dijela, u radu je provedeno istraživanje o utjecaju održive ambalaže na potrošačev odabir kozmetičkih proizvoda. Na temelju rezultata provedenog istraživanja može se zaključiti da potrošači, prilikom odabira određenih kozmetičkih proizvoda, ne biraju proizvode pakirane u ambalažu koja ima smanjen utjecaj na okoliš, odnosno održivu ambalažu. Iako se većina ispitanika slaže da mogućnost ponovne upotrebe ambalaže proizvoda u iste ili druge svrhe te informacije o mogućnosti recikliranja ambalaže proizvoda i da je ambalaža proizvedena od određenog postotka recikliranog materijala imaju utjecaj na njihov odabir, kao razlog ne biranja kozmetičkih proizvoda pakiranih u održivu ambalažu navode da ambalaža proizvoda ne utječe na njihov odabir, već da na njihov odabir utječe cijena i kvaliteta proizvoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Interdisciplinarne tehničke znanosti, Ekonomija