Pregled bibliografske jedinice broj: 1133921
Humanistička i holistička perspektiva socijalnog razvoja djeteta
Humanistička i holistička perspektiva socijalnog razvoja djeteta // Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje? : zbornik radova = Didactic challenges III : didactic retrospective and perspective - Where/how do we go from here? : conference proceedings / Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizdarevikj, Jasmina (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2020. str. 219-230 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1133921 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Humanistička i holistička perspektiva socijalnog
razvoja djeteta
(Humanistic and holistic perspective on a child's
social development)
Autori
Mirosavljević, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje? : zbornik radova = Didactic challenges III : didactic retrospective and perspective - Where/how do we go from here? : conference proceedings
/ Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizdarevikj, Jasmina - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2020, 219-230
ISBN
978-953-6965-92-2
Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
cjeloviti razvoj djeteta ; dijete ; samoostvarenje ; socijalno ponašanje ; socijalni razvoj
(child ; integral development of a child ; self-realization ; social behaviour ; social development)
Sažetak
Slijedom društvenih promjena postmodernističko okruženje stavlja pred djecu brojne izazove i mijenja životne uvjete, ali i ulogu vrtića i škole koji sve više trebaju poprimati obilježja prosocijalnoga. Obiteljski, vršnjački, vrtićki i školski čimbenici čine jezgru individualnoga i socijalnoga razvoja djeteta na putu prema ostvarenju punih potencijala i formiranju u cjelovitu osobu. U obitelji počinje, a potom u dječjem vrtiću i u školi te drugim socijalnim područjima kontinuirano se nastavlja socijalni razvoj djeteta. Moguće ga je analizirati s aspekta užega i širega okruženja koje izravno ili neizravno utječe na prilagodbu djeteta društvenoj sredini. Socijalno ponašanje, koje se ogleda u djetetovim umijećima prilagodbe, nije nasljedna osobina, nego se uči, što omogućava roditeljima i odgojno-obrazovnim stručnjacima pedagoški djelovati u smjeru djetetova usvajanja novih socijalnih vještina. One su mu itekako potrebne za snalaženje u životnim uvjetima u kojima se afirmira tijekom odrastanja te ujedno predstavljaju temelj za ostvarivanje njegovih potencijala. Suvremena škola uključuje humanistički i holistički koncept odgoja i obrazovanja u okviru kojih je socijalni razvoj, kao cjeloživotni proces, izuzetno važan čimbenik. Jedinstvenost se svakoga pojedinoga djeteta manifestira u ostvarenju njegovih individualnih mogućnosti koje ishoduju sveukupnim zadovoljstvom djeteta kao upotpunjene i samoostvarene osobe. U radu su razmotrena obilježja humanističkoga i holističkoga pristupa povezana s cjelovitim razvojem djeteta koji proizlazi iz odgovornoga odnosa različitih društvenih skupina
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija