Pregled bibliografske jedinice broj: 1133803
Poznavanje divljači kod djece mlađe školske dobi
Poznavanje divljači kod djece mlađe školske dobi, 2021., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1133803 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poznavanje divljači kod djece mlađe školske dobi
(Knowledge of wild animals in younger school-age children)
Autori
Đurinić, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
28.06
Godina
2021
Stranica
89
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
divljač, djeca mlađe školske dobi, lovstvo
(wild animals, younger school-age children, hunting)
Sažetak
Diplomski rad izrađen je na Odsjeku za prirodne znanosti Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku iz kolegija Poznavanje biljaka i životinja, pod mentorstvom prof. dr. sc. Irelle Bogut i sumentora mr. sc. Željka Popovića, profesora visoke škole u trajnom zvanju. Divljač čine sve vrste ptica i sisavaca što ih, na propisan način, u propisano vrijeme, uz uporabu propisanoga lovačkog oružja, na odgovarajućim područjima u slobodnoj prirodi (lovištima), mogu loviti samo osobe s položenim lovačkim ispitom i lovačkom kartom. U ovom diplomskom radu opisana je sljedeća divljač: mrki medvjed, obični jelen, jelen bjelorepan, jelen lopatar, jelen aksis, obična srna, kozorog, divokoza, muflon i divlja svinja koje nazivamo krupnim zvjerima, od sitnih zvijeri to su: jazavac, kuna bjelica, kuna zlatica, lisica, čagalj, tvor i mungos, dvojezubci i glodavci su: obični zec, divlji kunić, a pernata divljač su: fazan, ili gnjetao, trčka skvržulja, prepelica pućpura, šljuka bena, šljuka kokošica, golub grivnjaš, guska glogovnjača, patka gluhara, patka glavata, patka pupčanica, liska crna, siva vrana, vrana gačac, čavka zlogodnjača i svraka. Cilj istraživanja u diplomskome radu jest provjeriti koliko učenici mlađe školske dobi prepoznaju divljač. Istraživanje sam provela u dvije škole, jednoj u gradskoj sredini (OŠ Vladimir Nazor iz Virovitice) i jednoj u seoskoj sredini (OŠ Suhopolje iz Suhopolja). Ukupan broj ispitanika je 77 (11 iz gradske sredine i 66 iz seoske sredine). Rezultate sam prikazala grafički uspoređujući učenike iz seoske i gradske škole. Također, istražila sam koliko se pojam divljači na bilo koji način spominje u Nacionalnom okvirnom kurikulumu, Nastavnom planu i programu za osnovne škole i udžbenicima iz Prirode i društva koje koriste ispitanici. Rezultati istraživanja pokazuju kako učenici iz seoske sredine bolje poznaju teoriju divljači, dok učenici iz gradske sredine bolje prepoznaju divljač prema opisu i fotografiji. Prepoznavanje fotografija divljači jedino su medvjeda prepoznali svi učenici, a učenici iz seoske sredine jedino su u prepoznavanju srne bili uspješniji od učenika iz gradske sredine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek