Pregled bibliografske jedinice broj: 1133784
Hrvatski nacionalni identitet u kontekstu odgojno-obrazovnog djelovanja u inozemstvu
Hrvatski nacionalni identitet u kontekstu odgojno-obrazovnog djelovanja u inozemstvu // Napredak (Zagreb), 162 (2021), 1-2; 75-99 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1133784 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatski nacionalni identitet u kontekstu odgojno-obrazovnog
djelovanja u inozemstvu
(Croatian national identity in the context of educational activities
abroad)
Autori
Bušljeta Kardum, Rona ; Župančić, Mateja ; Plaza Leutar, Mara
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 162
(2021), 1-2;
75-99
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
hrvatski nacionalni identitet ; hrvatska nastava u inozemstvu ; kurikul ; obrazovanje ; odgoj.
(Croatian national identity ; curriculum ; education ; teaching of Croatian language and culture abroad)
Sažetak
Hrvatska nastava u inozemstvu predstavlja jedan od ključnih čimbenika oču- vanja hrvatskoga nacionalnoga identiteta o kojem skrbi Republika Hrvatska. Unatoč tomu, malo je radova posvećeno analizi u kojoj se mjeri i kako se hr- vatski nacionalni identitet oblikuje u okvirima hrvatske nastave u inozemstvu. Pojam nacionalnoga identiteta je vrlo širok, a u ovom ćemo radu objasniti nacionalni identitet imajući u vidu odgojno-obrazovni kontekst. Sadržaji odgojno-obrazovnog djelovanja u inozemstvu određeni su temeljnim dokumentom – Kurikulumom hrvatske nastave u inozemstvu. Budući da se na temelju tog Kurikuluma mogu iščitati ciljevi i sadržaji odgojno-obrazovnog djelovanja, pomoću izdvojenih sastavnica hrvatskoga nacionalnoga identiteta koje se mogu vezati uz proces poučavanja i učenja, analizirat ćemo Kuri- kulum hrvatske nastave u inozemstvu kako bismo spoznali u kojoj mjeri je hrvatska nastava u inozemstvu usmjerena očuvanju hrvatskoga nacionalnoga identiteta. Rezultati provedene analize mogli bi poslužiti kao referentna točka za buduća istraživanja kojima bi se analizirala hrvatska nastava u inozemstvu iz perspektive učenika, ali i učitelja i roditelja te resornog ministarstva Republike Hrvatske.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb