Pregled bibliografske jedinice broj: 1133779
Značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja prirodoslovne grupe predmeta: Sustavni pregled literature
Značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja prirodoslovne grupe predmeta: Sustavni pregled literature // Metodički ogledi, 26 (2019), 2; 147-177 doi:10.21464/mo.26.2.10 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1133779 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja prirodoslovne grupe predmeta: Sustavni pregled literature
(The characteristics of efficient professional teacher training in natural sciences subjects: A systematic overview of the literature)
Autori
Mirosavljević, Ana ; Bognar, Branko
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 26
(2019), 2;
147-177
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
eksperimentalna istraživanja ; nastava prirodoslovnih predmeta ; obrazovne promjene ; stručno usavršavanje ; sustavni pregled literature
(experimental research ; teaching in the natural sciences ; educational changes ; professional training ; systematic overview of the literature)
Sažetak
Kako bismo utvrdili značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja prirodoslovne grupe predmeta, na temelju sustavnog pregleda literature izabrali smo i proveli analizu devet učinkovitih eksperimentalnih i kvazi- eksperimentalnih istraživanja. Utvrdili smo kako bi stručno usavršavanje bilo dobro započeti inicijalnim radionicama koje je potrebno nastaviti kroz susrete zajednica učenja za vrijeme ostvarivanja promjena. Uz to je važno osigurati potporu i vođenje učitelja te nastavne materijale za učitelje i učenike. Stručno usavršavanje može biti učinkovito samo ako doprinese boljim učeničkim rezultatima, a to je moguće postići promjenama u nastavi koja bi trebala polaziti od jasno postavljenih ciljeva u skladu s kojima učitelji pripremaju nastavne aktivnosti koje učenike potiču na istraživanje, rješavanje životnih problema, aktivno i suradničko učenje te znanstveno i metakognitivno mišljenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus