Pregled bibliografske jedinice broj: 1133754
Stavovi učenika osnovne škole prema mucanju
Stavovi učenika osnovne škole prema mucanju, 2020., diplomski rad, diplomski, Odsjek za pedagogiju Filozofskoga fakulteta u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1133754 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učenika osnovne škole prema mucanju
(Atittudes of elementary school children towards children who stutter)
Autori
Sokol, Anja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odsjek za pedagogiju Filozofskoga fakulteta u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2020
Stranica
50
Mentor
Ivanković, Iva
Ključne riječi
govor, mucanje, stavovi, PACTS ljestvica
(speech, stuttering, attitudes, PACTS)
Sažetak
Mucanje je složeni govorni poremećaj. Osobe koje mucaju, često razvijaju strah od socijalnih situacija, osobito od onih u kojima se nalaze u centru pozornosti. Isto tako, one često razvijaju i strah od osuđivanja i mišljenja drugih.Cilj ovog istraživanja je ispitati stavove učenika trećega i šestoga razreda osnovne škole, odnosno utvrditi postoje li razlike između stavova učenika trećega i šestoga razreda ; postoji li razlika između stavova dječaka i djevojčica te kakvi su općenito stavovi učenika prema djeci koja mucaju.Za potrebe ovog rada koristila se ljestvica „Vršnjački stavovi o djeci koja mucaju“(izv. Peer Attitudes Toward Children who Stutter). U istraživanju je sudjelovalo 39 ispitanika u dobi od 8 do 13 godina. Za prvi dio istraživanja ispitanici su podjeljeni u dvije skupine: 19 učenika trećeg razreda i20 učenika šestog razreda. U drugom dijelu istraživanja podijeljeni su u skupine u odnosu na spol:23 dječaka i16 djevojčica. Treći dio istraživanja ispitivao je stavove svih učenika na svim tvrdnjama. Svi podaci istraživanja obrađeni su neparametijskim statističkim metodama. Rezultatimaistraživanja utvrđeno jekako ne postoji statistički značajna razlika između stavova učenika iučenica u trećem razredu te učenika iučenica u šestom razredu. Statistički značajna razlika nije pronađena ni u drugom djelu istraživanja gdje suse ispitivali stavovi između dječaka idjevojčica.Treći dio istraživanja pokazao je kako su stavovi učenikaprema djeci koja mucajupozitivni
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)