Pregled bibliografske jedinice broj: 1133749
Posebnosti odgoja i obrazovanja djeĉaka s poremećajem iz spektraautizma-studija sluĉaja
Posebnosti odgoja i obrazovanja djeĉaka s poremećajem iz spektraautizma-studija sluĉaja, 2021., diplomski rad, diplomski, Odsjek za pedagogiju Filozofskoga fakulteta u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1133749 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Posebnosti odgoja i obrazovanja djeĉaka s poremećajem iz spektraautizma-studija sluĉaja
(Peculiarities of careand education of a boywith autism spectrum disorder -a case study)
Autori
Budek, Tea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odsjek za pedagogiju Filozofskoga fakulteta u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
22.01
Godina
2021
Stranica
82
Mentor
Ivanković, Iva
Ključne riječi
autizam, poremećaj iz autističnog spektra, inkluzija, rana intervencija
(autism, autism spectrum disorder, inclusion, early intervention)
Sažetak
U ovome je radu cilj istražiti i opisati specifičnosti i izazove u odgoju i obrazovanju dječaka s poremećajem iz spektra autizma u predškolskom i obiteljskom okruženjuprema slučaju dječaka s kojim, kao osobni pomoćnik, radim izvjesno vrijeme.Prvotno će se, dakle, iznijeti neke pojedinosti o djetetu i njegovoj obitelji relevantne za ovaj rad. To se odnosi na period trudnoće, preko roĎenja djeteta pa sve do uočavanja problema. Prilikom uočenog problema, ključno je istaknuti i reakcije obitelji i bliskih mu osoba te kako je tekao njihov put odtraženja stručne pomoći do dobivanja dijagnoze i odgovarajućeg programa rane intervencije, odnosno terapije. S druge strane, u radu će biti istaknuti i problemi i izazovi, odnosno poteškoće s kojima su se susretali sami roditelji, ali i djelatnici ustanove za rani i predškolskiodgoj i obrazovanjepri radu s dječakom. TakoĎer, bit će riječi o tome kako se sama ustanova prilagoĎavala dječaku te kakvim ocjenjuju razinu inkluzivnosti ustanove, odnosno kako percipiraju uključivanje djece s posebnim potrebama u redovite programe ranog i predškolskogodgoja i obrazovanja. Ključnim dijelom smatram praćenje samih rezultata kojima mi je intencija usporediti njegovo stanje u razdoblju prije dolaska asistenta, preko dolaska asistenta pa sve do trenutne situacije te naglasiti do kojih je pomaka došlo u njegovom komunikacijskom, ekspresivnom i spoznajnom razvoju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)