Pregled bibliografske jedinice broj: 1133748
Prilagodba razrednoga ozračja za integraciju djece s ADHD-om
Prilagodba razrednoga ozračja za integraciju djece s ADHD-om, 2020., diplomski rad, diplomski, Odsjek za pedagogiju Filozofskoga fakulteta u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1133748 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilagodba razrednoga ozračja za integraciju djece s ADHD-om
(Adjusting the classroom atmospherefor the integration of children with ADHD)
Autori
Guberac, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odsjek za pedagogiju Filozofskoga fakulteta u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
16.12
Godina
2020
Stranica
71
Mentor
Ivanković, Iva
Ključne riječi
azredno ozraĉje, integracija djece s ADHD-om, dijete s ADHD-om
(classroom atmosphere, integration of children with ADHD, child with ADHD)
Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja utvrditi i opisati važnost prilagodbe razrednoga ozraĉja u kontekstu osiguranja optimalnoga razvoja djeteta s ADHD-om.Korištena je kvalitativna metodologija. Sami podatci prikupljani su postupkom intervjuiranja osam magistriprimarnoga obrazovanja. Dakle, korištenisu primarni podatci dobiveni iz polustrukturiranihintervjua.Dobiveni rezultati ukazuju na to kako ispitaniceu svojemuraduponajviše teže pružanju podrške, razumijevanja i empatijedjeci s ADHD-om. Odnos uĉenika s ADHD-om s drugim uĉenicima urazredu procijenjen je osobito znaĉajnim za funkcioniranje samoga uĉenika te je utvrĊeno kakou oblikovanju istoga glavnu ulogu ima uĉitelj(ica). Nadalje, prepoznato je i stavljanje naglaska na odabir takvih tipova aktivnosti koji zahtijevaju kretanje uĉenikapoput uvoĊenja dodatnog zadatka za uĉenika s ADHD-om.Pri govoru o akterima koji neposredno utjeĉu na oblikovanje razrednoga ozraĉja, utvrĊena je važnost kvalitetne suradnjes roditeljima djeteta s ADHD-omte je razmatrana uloga pomoćnika u nastavi. Uoĉeno je nekoliko prednostipotonjeg konceptakoje se uglavnom odnose na pružanje socio-emocionalne podrške uĉeniku s ADHD-omte rasterećenost uĉitelja, ali i nedostataka, ponajviše u vidu nedostatne educiranostisamih pomoćnika. Kvaliteta inicijalnogaobrazovanja uĉitelj(ic)ana uĉiteljskim studijima od strane je velikoga dijelaispitanica procijenjena niskom, a samo polovica ispitanih posjeduje odreĊeni vid iskustva u dodatnim usavršavanjima te edukacijama namijenjenim jaĉanju kompetencija za rad s djecom s ADHD-om.U kontekstu povećanjakvalitete rada s djecom s ADHD-omprepoznata je i važnost suradnjesa struĉnom službom škole, no neznatni dio ispitanica ovoj temi daje osobit znaĉaj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)