Pregled bibliografske jedinice broj: 1133727
Utjecaj tonaliteta, tempa i vrste pjesme na učeničku preferenciju pjesama namijenjenih pjevanju
Utjecaj tonaliteta, tempa i vrste pjesme na učeničku preferenciju pjesama namijenjenih pjevanju // Odgojno-obrazovne teme, 4 (2021), 1; 65-89 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1133727 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj tonaliteta, tempa i vrste pjesme na
učeničku preferenciju pjesama namijenjenih
pjevanju
(Influence of tonality, pace and type of song on
student preference of songs intended for singing)
Autori
Šulentić Begić, Jasna ; Novaković, Jelena
Izvornik
Odgojno-obrazovne teme (2623-873X) 4
(2021), 1;
65-89
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
glazbene preferencije ; nastava glazbe ; osnovna škola ; pjevanje ; tempo ; tonalitet ; vrsta pjesama
(musical preferences ; music teaching ; primary school ; singing ; tempo ; tonality ; type of songs)
Sažetak
U razrednoj nastavi pjevanje je najčešća aktivnost koja se provodi u nastavi glazbe. Pri odabiru pjesama namijenjenih pjevanju učitelj treba imati u vidu primjerenost pjesme u odnosu na dob i pjevačke sposobnosti učenika. Također, na učitelju je da osluškuje želje učenika jer se učenici i njihovi interesi mijenjaju. U okviru ovoga rada, u svibnju 2017. godine, provedeno je istraživanje u prvim trima razredima jedne osnovne škole u Osijeku. Istraživanje se odvijalo tijekom triju tjedana, a obuhvatilo je 47 učenika od prvog do trećeg razreda. Cilj istraživanja bio je uvidjeti utjecaj tonaliteta, tempa i vrste pjesme na učeničku preferenciju pjesama namijenjenih pjevanju. Istraživanje je polazilo od sljedećih istraživačkih pitanja: Preferiraju li učenici primarnog obrazovanja više pjesme u durskom ili molskom tonalitetu?, Preferiraju li učenici primarnog obrazovanja više pjesme u polaganom, umjerenom ili brzom tempu?, Koju vrstu pjesama učenici primarnog obrazovanja najviše preferiraju?, Postoje li statistički značajne razlike u preferencijama učenika prema pjesmama s obzirom na tonalitet, tempo, vrstu pjesme i razred?. Rezultati ovog istraživanja pokazali su da učenici primarnog obrazovanja preferiraju pjesme u durskom tonalitetu, no rado pjevaju pjesme i u molskom tonalitetu. Što se tiče tempa, učenici preferiraju pjesme umjerenog do brzog tempa, ali i pjesme polaganog tempa visoko su procijenjene. S obzirom na vrstu pjesme, učenici su nešto skloniji autorskim popularnim pjesmama u odnosu na tradicijske pjesme. Možemo zaključiti da nisu utvrđene statistički značajne razlike u preferencijama učenika prema pjesmama s obzirom na tonalitet, tempo, vrstu pjesme i razred.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
Ostalo-vlastito financiranje - Cjeloživotno učenje učitelja i nastavnika glazbe (CUUING) (Šulentić Begić, Jasna, Ostalo ) ( CroRIS)
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Profili:
Jasna Šulentić Begić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Hrčak