Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1133727

Utjecaj tonaliteta, tempa i vrste pjesme na učeničku preferenciju pjesama namijenjenih pjevanju


Šulentić Begić, Jasna; Novaković, Jelena
Utjecaj tonaliteta, tempa i vrste pjesme na učeničku preferenciju pjesama namijenjenih pjevanju // Odgojno-obrazovne teme, 4 (2021), 1; 65-89 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1133727 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj tonaliteta, tempa i vrste pjesme na učeničku preferenciju pjesama namijenjenih pjevanju
(Influence of tonality, pace and type of song on student preference of songs intended for singing)

Autori
Šulentić Begić, Jasna ; Novaković, Jelena

Izvornik
Odgojno-obrazovne teme (2623-873X) 4 (2021), 1; 65-89

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
glazbene preferencije ; nastava glazbe ; osnovna škola ; pjevanje ; tempo ; tonalitet ; vrsta pjesama
(musical preferences ; music teaching ; primary school ; singing ; tempo ; tonality ; type of songs)

Sažetak
U razrednoj nastavi pjevanje je najčešća aktivnost koja se provodi u nastavi glazbe. Pri odabiru pjesama namijenjenih pjevanju učitelj treba imati u vidu primjerenost pjesme u odnosu na dob i pjevačke sposobnosti učenika. Također, na učitelju je da osluškuje želje učenika jer se učenici i njihovi interesi mijenjaju. U okviru ovoga rada, u svibnju 2017. godine, provedeno je istraživanje u prvim trima razredima jedne osnovne škole u Osijeku. Istraživanje se odvijalo tijekom triju tjedana, a obuhvatilo je 47 učenika od prvog do trećeg razreda. Cilj istraživanja bio je uvidjeti utjecaj tonaliteta, tempa i vrste pjesme na učeničku preferenciju pjesama namijenjenih pjevanju. Istraživanje je polazilo od sljedećih istraživačkih pitanja: Preferiraju li učenici primarnog obrazovanja više pjesme u durskom ili molskom tonalitetu?, Preferiraju li učenici primarnog obrazovanja više pjesme u polaganom, umjerenom ili brzom tempu?, Koju vrstu pjesama učenici primarnog obrazovanja najviše preferiraju?, Postoje li statistički značajne razlike u preferencijama učenika prema pjesmama s obzirom na tonalitet, tempo, vrstu pjesme i razred?. Rezultati ovog istraživanja pokazali su da učenici primarnog obrazovanja preferiraju pjesme u durskom tonalitetu, no rado pjevaju pjesme i u molskom tonalitetu. Što se tiče tempa, učenici preferiraju pjesme umjerenog do brzog tempa, ali i pjesme polaganog tempa visoko su procijenjene. S obzirom na vrstu pjesme, učenici su nešto skloniji autorskim popularnim pjesmama u odnosu na tradicijske pjesme. Možemo zaključiti da nisu utvrđene statistički značajne razlike u preferencijama učenika prema pjesmama s obzirom na tonalitet, tempo, vrstu pjesme i razred.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
Ostalo-vlastito financiranje - Cjeloživotno učenje učitelja i nastavnika glazbe (CUUING) (Šulentić Begić, Jasna, Ostalo ) ( CroRIS)

Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Jasna Šulentić Begić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Šulentić Begić, Jasna; Novaković, Jelena
Utjecaj tonaliteta, tempa i vrste pjesme na učeničku preferenciju pjesama namijenjenih pjevanju // Odgojno-obrazovne teme, 4 (2021), 1; 65-89 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Šulentić Begić, J. & Novaković, J. (2021) Utjecaj tonaliteta, tempa i vrste pjesme na učeničku preferenciju pjesama namijenjenih pjevanju. Odgojno-obrazovne teme, 4 (1), 65-89.
@article{article, author = {\v{S}ulenti\'{c} Begi\'{c}, Jasna and Novakovi\'{c}, Jelena}, year = {2021}, pages = {65-89}, keywords = {glazbene preferencije, nastava glazbe, osnovna \v{s}kola, pjevanje, tempo, tonalitet, vrsta pjesama}, journal = {Odgojno-obrazovne teme}, volume = {4}, number = {1}, issn = {2623-873X}, title = {Utjecaj tonaliteta, tempa i vrste pjesme na u\v{c}eni\v{c}ku preferenciju pjesama namijenjenih pjevanju}, keyword = {glazbene preferencije, nastava glazbe, osnovna \v{s}kola, pjevanje, tempo, tonalitet, vrsta pjesama} }
@article{article, author = {\v{S}ulenti\'{c} Begi\'{c}, Jasna and Novakovi\'{c}, Jelena}, year = {2021}, pages = {65-89}, keywords = {musical preferences, music teaching, primary school, singing, tempo, tonality, type of songs}, journal = {Odgojno-obrazovne teme}, volume = {4}, number = {1}, issn = {2623-873X}, title = {Influence of tonality, pace and type of song on student preference of songs intended for singing}, keyword = {musical preferences, music teaching, primary school, singing, tempo, tonality, type of songs} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Hrčak





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font