Pregled bibliografske jedinice broj: 1133718
Inkluzija djece s teškoćama u razvojuu rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Inkluzija djece s teškoćama u razvojuu rani i predškolski odgoj i obrazovanje, 2019., diplomski rad, diplomski, Odsjek za pedagogiju Filozofskoga fakulteta u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1133718 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inkluzija djece s teškoćama u razvojuu rani i predškolski odgoj i obrazovanje
(Nclusion of children with developmental difficulties in early and preschool upbringing and education)
Autori
Pavičić, Franka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odsjek za pedagogiju Filozofskoga fakulteta u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
06.06
Godina
2019
Stranica
66
Mentor
Ivanković, Iva
Ključne riječi
ob, iskustvo, odgojitelji, stavovi, stručno usavršavanje, stupanj obrazovanja
(ge, experience, educators, attitudes, professional training, degree of education)
Sažetak
Prava djece s teškoćama u razvoju univerzalna su prava koja trebaju biti priznata svakomdjetetu, a temelje se na pokretu inkluzije. Rani i predškolski odgoj i obrazovanje je početak i temelj inkluzivnog obrazovanja te je od iznimne važnosti da se djeci s teškoćama u razvoju od samog početka pruži stručna i primjerena podrška za kvalitetno sudjelovanje u predškolskim ustanovama. Uređenjem zakona, država pokušava pružiti jednake mogućnosti te potaknuti uključivanje djece s teškoćama u razvoju u redovite dječje vrtiće, no djelotvorno inkluzivno obrazovanje ponajviše ovisi o stavovima odraslih prema inkluziji djeteta s teškoćama u razvoju, a s obzirom na to da su odgojitelji glavni nosioci odgoja i obrazovanja djece njihova percepcija inkluzije je izrazito važna. S obzirom na relevantnost uloge koju stavovi odgojitelja imaju u provedbi kvalitetnog inkluzivnog obrazovanja, primaran je cilj ovog rada utvrditi stavove odgojitelja prema inkluziji djece s teškoćama u razvoju u rani i predškolski odgoj i obrazovanje i otkriti razlikuju li se odgojitelji u svojim stavovima s obzirom na dob, stupanj obrazovanja, stručno usavršavanje i iskustvo u radu s djecom s teškoćama u razvoju. U istraživanju su sudjelovali odgojitelji (N = 53) koji su zaposleni u dva dječja vrtića na području grada Zagreba. U svrhu prikupljanja podataka korišten je modificirani upitnik: „Mišljenja o integraciji učenika/studenata s invaliditetom“.Prema osnovnim rezultatima istraživanja utvrđeno je da su stavovi odgojitelja o inkluziji djece s teškoćama u razvoju blago pozitivni te da ne postoje statistički značajne razlike u stavovima odgojitelja s obzirom na dob, stupanj obrazovanja, dodatna stručna usavršavanja i iskustvo u radu s djecom s teškoćama u razvoju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)