Pregled bibliografske jedinice broj: 1133715
Uloga pedagoga u realizaciji nastave hrvatskog jezika za učenike sa specifičnim teškoćamau učenju
Uloga pedagoga u realizaciji nastave hrvatskog jezika za učenike sa specifičnim teškoćamau učenju, 2019., diplomski rad, diplomski, Odsjek za pedagogiju Filozofskoga fakulteta u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1133715 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga pedagoga u realizaciji nastave hrvatskog jezika za učenike sa specifičnim teškoćamau učenju
(The role of pedagoguesin realisation of the Croatian language teachingfor students with specific difficultiesin learning)
Autori
Mundjer, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odsjek za pedagogiju Filozofskoga fakulteta u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
16.09
Godina
2019
Stranica
66
Mentor
Ivanković, Iva
Ključne riječi
uloga pedagoga, nastava hrvatskog jezika, disleksija, disgrafija
(the role of pedagogues, Croatian language teaching, dyslexia, dysgraphia)
Sažetak
Uloga pedagoga u realizaciji nastave hrvatskog jezika za učenike sa specifičnim teškoćamau učenjuSažetakCilj ovog istraživanja bio je istražiti oblike rada pedagoga s učiteljima hrvatskog jezika koji rade s učenicima s disleksijom i/ili disgrafijom teutvrditi na koji način pedagog pomaže učiteljima hrvatskog jezika u osmišljavanju i realizaciji nastave. Korištena je kvalitativna metodologija te supodatci prikupljeni intervjuiranjem pet pedagoginja. Iz rezultataistraživanja proizlazečetiri ključne uloge koju pedagog ima u realizaciji nastave hrvatskog jezika za učenike s disleksijom i/ili disgrafijom, a to su: izrada i osmišljavanje primjerenog programa, prilagodba nastave hrvatskog jezika, savjetovanje učitelja hrvatskog jezika i njihovo stručno usavršavanje. Rezultati istraživanja pokazuju da nekim učenicima disleksija i/ili disgrafija ne predstavljaju teškoću već -dar, da učenici s disleksijom i/ili disgrafijomimaju individualizirani pristup u čijoj je izradi i osmišljavanju ključna suradnja pedagoga i učitelja hrvatskog jezika te da je uloga pedagoga u prilagodbi nastave većinom savjetodavnog karaktera.Osim što pedagog savjetuje učitelje hrvatskog jezika u odabiru primjerenih metoda i oblika rada, svojim savjetima potiče i pozitivnu sliku o inkluziji učenika s disleksijom i/ili disgrafijom. Rezultati istraživanja pokazuju i da je ključna uloga pedagoga poticanje stručnog usavršavanja učitelja hrvatskog jezika te da pedagoginje najčešće potiču stručno usavršavanje organizacijom različitih predavanja i radionica.Također, rezultati istraživanja pokazuju da pedagoginje smatraju, na temelju iskustva rada s učiteljima hrvatskog jezika, kako učitelji hrvatskog jezika nisu dovoljno osposobljeni za rad s učenicima s disleksijom i/ili disgrafijom tijekom svog primarnog obrazovanja, ali ni da se one (većina ispitanica) ne osjećaju dovoljno kompetentnima, što može poslužiti kao poticaj za daljnja istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)