Pregled bibliografske jedinice broj: 1133614
Pristup predškolskom djetetu s ponavljajućom sipnjom – kako postaviti dijagnozu astme i kako liječiti bolesnika?
Pristup predškolskom djetetu s ponavljajućom sipnjom – kako postaviti dijagnozu astme i kako liječiti bolesnika? // Paediatria Croatica, 61 (2017), 4; 163-167 doi:10.13112/PC.2017.23 (domaća recenzija, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1133614 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pristup predškolskom djetetu s ponavljajućom
sipnjom – kako
postaviti dijagnozu astme i kako liječiti
bolesnika?
(Aproach to a preschool child with recurrent
wheezing - how
to diagnose asthma and how to treat patients?)
Autori
Mihatov Štefanović, Iva ; Vrsalović, Renata ; Čičak, Biserka ; Lesar, Tatjana ; Ribičić, Rebeka
Izvornik
Paediatria Croatica (1330-1403) 61
(2017), 4;
163-167
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
astma, sipnja, fenotip
(asthma, wheezing, phenotype)
Sažetak
Sipnja je jedan od najčešćih respiratornih simptoma u predškolskoj dobi. U većine djece sipnja je vezana isključivo za virusne infek cije gornjih dišnih putova i s vremenom je prolazna, no trećina djece s ponavljajućom sipnjom ima postavljenu dijagnozu astme u školskoj dobi. Prema smjernicama stručnih društava ponavljajuća sipnja se u predškolskoj dobi najčešće klasifi cira u fenotipove, ovisno o učestalosti simptoma i njihovoj povezanosti s određenim okidačima. Upalna patogeneza fenotipova sipnje u predškolskoj dobi zasad nije poznata, ali vjerojatno je riječ o različitim upalnim mehanizmima. Većina djece s ponavljajućom sipnjom u predškolskoj dobi može se liječiti samo bronhodilatatorima. Prema smjernicama Europskog respiratornog društva protuupalnu terapiju treba započeti u bolesnika koji imaju učestale simptome i tešku kliničku sliku. Mjerenje objektivnih parametara kao što su plućna funkcija i hiperreaktivnost dišnih putova otežano je zbog nesuradnje, tako da je uvođenje terapije i dobar klinički odgovor vjerojatno najpouzdaniji put za dijagnozu astme. U ovom trenutku ne postoje strategije liječenja koje bi modifi cirale tijek bolesti i spriječile razvoj perzistentne sipnje odnosno astme.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Profili:
Biserka Čičak
(autor)
Tatjana Lesar
(autor)
Renata Vrsalović
(autor)
Iva Mihatov-Štefanović
(autor)