Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1133614

Pristup predškolskom djetetu s ponavljajućom sipnjom – kako postaviti dijagnozu astme i kako liječiti bolesnika?


Mihatov Štefanović, Iva; Vrsalović, Renata; Čičak, Biserka; Lesar, Tatjana; Ribičić, Rebeka
Pristup predškolskom djetetu s ponavljajućom sipnjom – kako postaviti dijagnozu astme i kako liječiti bolesnika? // Paediatria Croatica, 61 (2017), 4; 163-167 doi:10.13112/PC.2017.23 (domaća recenzija, članak, ostalo)


CROSBI ID: 1133614 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pristup predškolskom djetetu s ponavljajućom sipnjom – kako postaviti dijagnozu astme i kako liječiti bolesnika?
(Aproach to a preschool child with recurrent wheezing - how to diagnose asthma and how to treat patients?)

Autori
Mihatov Štefanović, Iva ; Vrsalović, Renata ; Čičak, Biserka ; Lesar, Tatjana ; Ribičić, Rebeka

Izvornik
Paediatria Croatica (1330-1403) 61 (2017), 4; 163-167

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
astma, sipnja, fenotip
(asthma, wheezing, phenotype)

Sažetak
Sipnja je jedan od najčešćih respiratornih simptoma u predškolskoj dobi. U većine djece sipnja je vezana isključivo za virusne infek cije gornjih dišnih putova i s vremenom je prolazna, no trećina djece s ponavljajućom sipnjom ima postavljenu dijagnozu astme u školskoj dobi. Prema smjernicama stručnih društava ponavljajuća sipnja se u predškolskoj dobi najčešće klasifi cira u fenotipove, ovisno o učestalosti simptoma i njihovoj povezanosti s određenim okidačima. Upalna patogeneza fenotipova sipnje u predškolskoj dobi zasad nije poznata, ali vjerojatno je riječ o različitim upalnim mehanizmima. Većina djece s ponavljajućom sipnjom u predškolskoj dobi može se liječiti samo bronhodilatatorima. Prema smjernicama Europskog respiratornog društva protuupalnu terapiju treba započeti u bolesnika koji imaju učestale simptome i tešku kliničku sliku. Mjerenje objektivnih parametara kao što su plućna funkcija i hiperreaktivnost dišnih putova otežano je zbog nesuradnje, tako da je uvođenje terapije i dobar klinički odgovor vjerojatno najpouzdaniji put za dijagnozu astme. U ovom trenutku ne postoje strategije liječenja koje bi modifi cirale tijek bolesti i spriječile razvoj perzistentne sipnje odnosno astme.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Mihatov Štefanović, Iva; Vrsalović, Renata; Čičak, Biserka; Lesar, Tatjana; Ribičić, Rebeka
Pristup predškolskom djetetu s ponavljajućom sipnjom – kako postaviti dijagnozu astme i kako liječiti bolesnika? // Paediatria Croatica, 61 (2017), 4; 163-167 doi:10.13112/PC.2017.23 (domaća recenzija, članak, ostalo)
Mihatov Štefanović, I., Vrsalović, R., Čičak, B., Lesar, T. & Ribičić, R. (2017) Pristup predškolskom djetetu s ponavljajućom sipnjom – kako postaviti dijagnozu astme i kako liječiti bolesnika?. Paediatria Croatica, 61 (4), 163-167 doi:10.13112/PC.2017.23.
@article{article, author = {Mihatov \v{S}tefanovi\'{c}, Iva and Vrsalovi\'{c}, Renata and \v{C}i\v{c}ak, Biserka and Lesar, Tatjana and Ribi\v{c}i\'{c}, Rebeka}, year = {2017}, pages = {163-167}, DOI = {10.13112/PC.2017.23}, keywords = {astma, sipnja, fenotip}, journal = {Paediatria Croatica}, doi = {10.13112/PC.2017.23}, volume = {61}, number = {4}, issn = {1330-1403}, title = {Pristup pred\v{s}kolskom djetetu s ponavljaju\'{c}om sipnjom – kako postaviti dijagnozu astme i kako lije\v{c}iti bolesnika?}, keyword = {astma, sipnja, fenotip} }
@article{article, author = {Mihatov \v{S}tefanovi\'{c}, Iva and Vrsalovi\'{c}, Renata and \v{C}i\v{c}ak, Biserka and Lesar, Tatjana and Ribi\v{c}i\'{c}, Rebeka}, year = {2017}, pages = {163-167}, DOI = {10.13112/PC.2017.23}, keywords = {asthma, wheezing, phenotype}, journal = {Paediatria Croatica}, doi = {10.13112/PC.2017.23}, volume = {61}, number = {4}, issn = {1330-1403}, title = {Aproach to a preschool child with recurrent wheezing - how to diagnose asthma and how to treat patients?}, keyword = {asthma, wheezing, phenotype} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font