Pregled bibliografske jedinice broj: 1133606
Komparativna analiza politika i participacije u cjeloživotnom učenju izabranih zemalja Europske unije i Republike Hrvatske
Komparativna analiza politika i participacije u cjeloživotnom učenju izabranih zemalja Europske unije i Republike Hrvatske // Napredak (Zagreb), 162 (2021), 1-2; 137-166 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1133606 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativna analiza politika i participacije u
cjeloživotnom učenju izabranih zemalja Europske
unije i Republike Hrvatske
Autori
Babić, Zdenko ; Tomašević, Marija
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 162
(2021), 1-2;
137-166
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
cjeloživotno učenje, komparativna analiza, metoda otvorene koordinacije, hrvatska politika cjeloživotnog učenja
(comparative analysis, Croatian policy of lifelong learning, life long learning, open method of coordination)
Sažetak
Cjeloživotno učenje značajnu ulogu dobiva 60-ih godina prošloga stoljeća kada se učenje i znanje počinje smatrati rješenjem za lakšu i bolju prilagodbu država novonastalim globalizacijskim trendovima. Ono postaje okosnica ekonomskog i socijalnog razvoja te biva uključeno u javne politike europskih država od kojih svaka na svoj način razvija i provodi koncept cjeloživotnog učenja. Metodom otvorene koordinacije svaka država, pa tako i Hrvatska, razvija vlastitu inačicu koncepta cjeloživotnog učenja. Ovaj rad donosi analizu statističkih podataka koji ukazuju na različite strukture, mjere i u konačnici ishode navedene politike u nekoliko europskih zemalja, s posebnim fokusom na stanje u Hrvatskoj. Za kraj su iznesene preporuke za unapređenje ove politike u Hrvatskoj, s obzirom na veliki značaj koji ista ima za socijalnu dobrobit pojedinca, konkurentnost gospodarstva, ali i države u cijelosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIC: Educational Resources Information
- Sociological Abstracts
- Social Science Premium Collection, Sociology Collection, Ebsco Education Source, T&F Educational Research Abstracts Online