Pregled bibliografske jedinice broj: 1133592
Stavovi odgojitelja o provedbi inkluzivnoga odgoja i obrazovanja
Stavovi odgojitelja o provedbi inkluzivnoga odgoja i obrazovanja // Suradnički odnosi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb : Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Dječji vrtić Cvrčak, 2021. str. 243-251 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1133592 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi odgojitelja o provedbi inkluzivnoga odgoja i obrazovanja
(Attitudes of educators on the implementation of inclusive education)
Autori
Pavičić, Franka ; Ivanković, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Suradnički odnosi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
/ Kolar Billege, Martina - Zagreb : Čakovec : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Dječji vrtić Cvrčak, 2021, 243-251
ISBN
978-953-8115-88-2
Skup
Zajedno rastemo - Suradnički odnosi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 10.06.2021. - 11.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
djeca s teškoćama ; inkluzija ; inkluzivni odgoj i obrazovanje ; rani i predškolski odgoj i obrazovanje
(children with disabilities ; inclusion ; inclusive education ; early and preschool education)
Sažetak
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje početak je i temelj inkluzivnoga obrazovanja te predstavlja važnu sastavnicu cjelokupnoga razvoja pojedinca. Od iznimne je važnosti djeci s teškoćama pružiti stručnu i primjerenu podršku za kvalitetno sudjelovanje u ustanovama ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja, a budući da su odgojitelji ključni u tom procesu, njihovo je poimanje inkluzivnogaodgoja i obrazovanja također važno. S obzirom na relevantnost uloge koju stavovi odgojitelja imaju u provedbi inkluzivnoga obrazovanja, primaran je cilj ovog rada utvrditi stavove odgojitelja prema uključivanju djece s teškoćama u rani i predškolski odgoji obrazovanje te otkriti razlikuju li se oni u stavovima s obzirom na dob, stupanj obrazovanja, stručno usavršavanje i iskustvo u radu s djecom s teškoćama u razvoju. U istraživanju je sudjelovalo 53 odgojitelja dvaju dječjih vrtića na području grada Zagreba te je korišten modificirani upitnik: „Mišljenja o integraciji učenika/studenata s invaliditetom“. Prema rezultatima istraživanja utvrđeno je da su stavovi odgojitelja o uključivanju djece s teškoćama blago pozitivni te da ne postoje statistički značajne razlike u stavovima odgojitelja s obzirom na dob, stupanj obrazovanja, dodatna stručna usavršavanja i iskustvo u radu s djecom s teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)