Pregled bibliografske jedinice broj: 1133540
Socijalni kapital i online identitet: povezanost socijalnog kapitala i samopredstavljanja u kibernetičkom prostoru
Socijalni kapital i online identitet: povezanost socijalnog kapitala i samopredstavljanja u kibernetičkom prostoru, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1133540 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalni kapital i online identitet:
povezanost socijalnog kapitala i
samopredstavljanja u kibernetičkom prostoru
(Social capital and online identity: the
connection between social capital and self-
representation in cyberspace)
Autori
Marelić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
28.02
Godina
2018
Stranica
94
Mentor
Nikodem, Krunoslav
Ključne riječi
socijalni kapital ; online identitet ; samopredstavljanje ; društvene mreže
(social capital ; online identity ; self-presentation ; social networks)
Sažetak
Svakodnevno korištenje društvenih mreža kod velikog je broja ljudi otvorilo novu „pozornicu“ za predstavljanje slike o sebi i izgradnju identiteta. Cilj rada je istražiti postoji li povezanost između socijalnog kapitala i načina samopredstavljanja (izražavanja identiteta) na društvenim mrežama. Za potrebe istraživanja kreirano je šest instrumenata pomoću kojih je mjeren socijalni kapital, elementi samopredstavljanja te sociodemografske karakteristika ispitanika. Istraživanje je provedeno online anketnim obrascem na prigodnom uzorku od 301 ispitanika. Pronađeni su neki zanimljivi i vrijedni rezultati koji govore u prilog osnovnoj hipotezi rada, točnije povezanosti socijalnog kapitala i online identiteta. Ispitanici koji vole društvene mreže jer ih više ljudi može primijetiti imaju viši socijalni kapital od onih koji tvrde da se to ne odnosi na njih. Zatim, ispitanici koji koriste vlastitu sliku kao profilnu, koji su ispunili tekstualni dio profila, te koji dijele informacije o svom religijskom uvjerenju i političkoj orijentaciji imaju viši socijalni kapital od onih koji ti ne čine. Konačno, rezultati pokazuju da ispitanici koji dijele lokacije poznatih mjesta koje posjete, koji ističu brandove i proizvode koje cijene, te koji objavljuju na mreži knjige koje pročitaju imaju veći socijalni kapital od onih koji to ne čine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb